//
کدخبر: ۱۹۵۵۱ //
اخبار انتظامی استان کرمانشاه؛

دستگیری کلاهبردار اینترنتی/پلیس امنیت بازار زرگرهارا تامین می‌کند

کرمانشاه- مقامات انتظامی استان کرمانشاه از برقراری نظم و امنیت در بازار زرگرها و محدوده این بازار خبر می‌دهند.

دستگیری کلاهبردار اینترنتی/پلیس امنیت بازار زرگرهارا تامین می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ فضل الله شیری رئیس پلیس راه استان اظهار داشت: در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۵ تعداد کشته های حوادث رانندگی در راههای برون شهری در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۴ کاهش ۱۳/۶ درصدی مشاهده می شود.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه افزود: با وجود کاهش آمار کشته شدگان آمار تعداد مجروحان ۶/۷ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: در سال ۹۵ بیشترین علل وقوع تصادفات  عدم توانایی در کنترل و سیله نقلیه با ۴۴ درصد و  عدم توجه به جلو با ۲۲ درصد و انحراف به چپ و تجاوز به چپ با ۱۵ درصد بوده اند که دو مورد اول معمولاً منجر به وقوع حوادث از نوع واژگونی و خروج از جاده می شوند و مورد سوم منجر به وقوع تصادفات رخ به رخ که شدید ترین نوع حوادث است می شود.

این مقام انتظامی افزود: بیشتر تصادفات با سهم ۷۵ درصدی در محورهای اصلی رخ داده اند ۱۷ در صد در راههای فرعی و ۸ در صد در راههای روستایی، که با توجه به حجم تردد ها در هر محور  طبیعی به نظر می رسد ولی در هر حال ۳۲ در صد از همه این حوادث به صورت واژگونی یک وسیله  و ۶۸ در صد از نوع برخورد خودرو با خودرو یا با عابران بوده است.

وی خاطرنشان کرد: شهریور پرحادثه ترین ماه سال و روزهای پنج شنبه پر حادثه ترین روز از ایام هفته در سال ۹۵ بودند که اگر سهم ۷۱ درصدی خودروهای سواری شخصی در کل تصادفات را به این قضیه اضافه کنیم می توان گفت هر وقت سفرهای برونشهری به عللی مانند گردشگری اوج می گیرند حوادث نیز به تبع آن افزایش می یابند.

وی در توضیح بیشتر گفت: بیشترین سهم در مقاطع زمانی از شبانه روز ساعات بین ۱۶:۰۰ تا ۲۰ بوده است با ۲۵ در صد.

سرهنگ شیری ادامه داد: به تناسب تعداد و نوع و علل این حوادث ، و به منظور پیشگیری هرچه بیشتر از وقوع آنها پلیس راه استان در سال گذشته در سه فاز آموزش و فرهنگ سازی، اجرای مقررات و مهندسی ترافیک با همکاری تنگاتنگ همه ادارات و ارگانهای دخیل در امر حمل و نقل و راهداری و امداد رسانی و رسانه ها وارد عمل شد.

وی بیان کرد: در زمینه آموزش و فرهنگ سازی، تعداد ۲۰ هزار دانش آموز، تعداد ۳۰۰ نفر راهور محله، تعداد ۱۵ هزار نفر راننده ناوگان عمومی، شش هزار راننده تراکتور و موتورسیکلت، به صورت چهره به چهره آموزشهای پلیس راه را دریافت نمودند ، در زمینه تبلیغات رسانه ای و میدانی، تعداد بیش از ۷۰۰ تخته بنر در حاشیه راه ها نصب شد  و تعداد ۲۰ هزار برگ بروشور  و برچسب توزیع گردید، و ۳۰۰ مورد پیام و مصاحبه رادیویی و تلوزیونی و با اصحاب رسانه انجام شد.

وی ادامه داد: در زمینه استفاده از ظرفیتهای قانونی به منظور برخورد با تخلفات و جرائم ترافیکی در سال ۹۵ ، چهار درصد برخورد با تخلفات عموم رانندگان، ۱۰ درصد گزارش جرایم ترافیکی به مقامات قضایی،۳۴ درصد برخورد با تخلفات عدول از رعایت مفررات حمل بار و مسافر توسط ناوگان عمومی و ۵۸ درصد برخورد با تخلفات موتورسواران افزایش یافت.

وی همچنین گفت: در زمینه اقدامات مهندسی ترافیک پلیس راه استان در مقام شناسایی نواقص و پیشنهاد برای نحوه رفع یا آشکارسازی  آنها با دو نگاه، پیشگیری از وقوع و  کاهش شدت حوادث وارد عمل شد، اقدامات مناسبی را با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان انجام دادند از جمله اجرای طرح مشترک شناسایی ۳۰۰ نقص و عامل تشدید کننده و رفع ۲۰۰ مورد از آنها.

وی ابراز امیدواری کرد: مردم  تحت هر عنوانی که کاربر ترافیک می شوند با رعایت مقررات و نکات ایمنی وارد این چرخه شوند تا نه منشاء حادثه ای برای دیگران شوند و نه خود به یک قربانی بی دفاع برای حوادث ناشی از بی احتیاط های دیگران شوند.

مالکان محدوده بازار زرگرها برای تامین امنیت، نگرانی نداشته باشند

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه نیز گفت: پس از آتش سوزی سقف تعدادی از مغازه های بازار زرگرها، پلیس با اقتدار در منطقه حضور دارد تا از هرگونه سرقت احتمالی و سو استفاده مجرمان جلوگیری کند، از این رو مالکان محدوده بازار برای تامین امنیت، نگرانی نداشته باشند.

بر پایه این گزارش بخشی از بازار زرگرهای کرمانشاه ساعت ۱۵:۳۰ روز جمعه دچار آتش سوزی شد و ماموران آتش نشانی با تلاشی چهار ساعته حریق را خاموش کردند.

سرهنگ رضا شیرزادی در خصوص این حادثه گفت: ماموران یگان امداد، مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و کلانتری یازده مرکز پس از وقوع این حادثه به سرعت وارد عمل شدند و نظم را در منطقه برقرار کردند.

وی افزود: بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرستان کرمانشاه ماموران انتظامی پس از وقوع حادثه از تردد خودروها و شهروندان در بازار سنتی کرمانشاه و محدوده خیابان مدرس جلوگیری کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه ماموران انتظامی کماکان در منطقه حضور دارند و از تردد افراد و خودروها جلوگیری می کنند، تاکید کرد: پلیس با اقتدار در منطقه حضور دارد تا از هرگونه سرقت احتمالی و سو استفاده مجرمان جلوگیری کند، از این رو مالکان محدوده بازار برای تامین امنیت، نگرانی نداشته باشند.

سرهنگ شیرزادی اعلام کرد: برقراری مجدد تردد در محدوده خیابان مدرس و بازار زرگرها منوط به تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرستان کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه آتش سوزی بازار زرگرهای کرمانشاه خسارت جانی نداشته است، گفت: ماموران انتظامی شهرستان کرمانشاه اکنون از تردد افراد در اطراف دیوار های آسیب دیده و مغازه های تخریب شده جلوگیری می کنند تا مانع بروز حادثه های بعدی شوند.

عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروند کرمانشاهی دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: دختری که با سوء استفاده از اعتماد پدر خود نسبت به برداشت غیر مجاز مبلغ ۱۵ میلیون ریال از حساب بانکی وی اقدام کرده بود، توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ علی کریمی اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت ۱۵ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب بانکی وی، بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در انجام بررسی های تخصصی مشخص شد مبالغ کسر شده، صرف خرید اینترنتی شارژ تلفن همراه شده است که با پیگیری سرنخ های به دست آمده، متهم شناسایی و برای ارائه توضیحات به پلیس فتا احضار شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم که دختر شاکی بود، در بازجویی اولیه به جرم خود اعتراف و بیان کرد که با سوء استفاده از اعتماد پدر خود و با در دست داشتن اطلاعات حساب بانکی وی، اقدام به برداشت به صورت غیر مجاز از و خرید شارژ تلفن همراه برای خود و همسرش کرده است.

سرهنگ کریمی به شهروندان توصیه کرد: رمز کارت خود را به صورت دوره ای تغییر دهید و سعی کنید از شماره هایی که قابل حدس زدن هستند، نظیر سال تولد، شماره شناسنامه یا اول یا آخر شماره تماس یا شماره ملی به عنوان رمز استفاده نکنید.

وی افزود: اگر مجبورید کارت عابر بانک خود را به فرد دیگری بسپارید، پس از اتمام کار رمز خود را عوض کنید، از یک رمز برای حساب های مختلف بانکی استفاده نکنید و مراقب کارت عابر بانک خود باشید و آن را در اختیار دیگران قرار ندهید.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در پایان گفت: در انتها از هموطنان عزیز درخواست داریم در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش تماس با ما  و یا شماره تلفن هفت رقمی ۰۸۳۲۱۸۸۱۹۰ با ما در میان بگذارند.

 

 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۵۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان