//
کدخبر: ۱۶۷۵۳ //

وقوع سیل و آب گرفتگی در ۱۵ استان کشور

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از سیل و آب گرفتگی در 15 استان کشور خبر داد.

وقوع سیل و آب گرفتگی در 15 استان کشور

به گزارش فرتاک نیوز، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از خدمات رسانی شبانه ‌روزی امدادگران و نجاتگران هلال‌ احمر به 6 هزار و 400 متاثر از سیل و آب گرفتگی در 15 استان کشور خبر داد.

شاهین فتحی با ارائه گزارش عملیات سیل و آب ‌گرفتگی و برف و کولاک در کشور از سوم تا چهارم فروردین 96، گفت: در این مدت 15 استان ایلام، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی و رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین،کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان،هرمزگان و یزد متاثر از سیل و آب‌گرفتگی بوده است.

وی با اعلام اینکه 15 استان کشور از سوم تا هفتم فروردین درگیر سیل و آب‌گرفتگی بوده است، اعلام کرد: امدادگران هلال‌احمر در این مدت به هموطنان گرفتار و متاثر از سیل و آب گرفتگی خدمات متنوع امدادی لازم را ارائه کردند که در این زمینه 2 هزار و 947 تن از متاثران از خدمات اسکان اضطراری در 118 شهر، روستا و مناطق عشایرنشین استان‌های درگیر سیل و آب‌گرفتگی، بهره مند شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به نجات 68 متاثر از سیل و آب‌گرفتگی، گفت: این افراد با تلاش نیروهای عملیاتی و متخصص جستجو و نجات در سیلاب و سایر گروه های امدادی نجات یافتند اما بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی هنوز 4 تن از گرفتاران در سیلاب در روستای دشت پلنگ دشتی در استان بوشهر مفقود هستند و امدادگران تا کنون توانسته اند 159 تن از افراد گرفتار و متاثر از سیلاب را به مناطق امن منتقل کنند.

وی همچنین به رهاسازی 55 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب اشاره کرد و افزود: در این زمینه 101 واحد مسکونی متاثر از سیل و آب گرفتگی با به ‌کارگیری 24 دستگاه موتور پمپ و لجن‌ کش، تخلیه شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به توزیع 170 دستگاه چادر و یک ‌هزار و 900 تخته پتو میان متاثران از سیل و آب‌گرفتگی در 15 استان کشور، گفت: با تلاش نیروهای امدادرسان هلال احمر تا کنون٣٠٠ تخته موکت، 500 ست شست ‌و شو، 225 شعله والور و فانوس، 26 هزار و 100قوطی انواع کنسرو، یک‌هزار و 460 قرص نان، 560 بطری آب معدنی، 630 کیلوگرم برنج و 126 کیلوگرم حبوبات نیز میان متاثران توزیع شده است.

وی افزود: طبق آخرین اخبار دریافتی از نیروهای امدادرسان در استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان و فارس عملیات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در استان های یادشده ادامه دارد.

 

منبع: اتاق خبر24
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۷۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان