//
کدخبر: ۷۸۶۸۶ //

حملات راکتی تروریست ها به دمشق یک کشته برجای گذاشت

حملات راکتی سه شنبه شب گروه های تروریستی مستقر در غوطه شرقی به منطقه ای در دمشق پایتخت سوریه یک کشته به جا گذاشت.

حملات راکتی تروریست ها به دمشق یک کشته برجای گذاشت
به گزارش فرتاک نیوز،

سوریه، این حملات ضمن نقض توافق مناطق کاهش تنش، به منطقه «عش الورور» دمشق صورت گرفته است.

این دومین حمله به دمشق در روز سه شنبه است. ساعاتی پیش نیز منطقه «جرمانا» این شهر، هدف حمله خمپاره ای این گروه های تروریستی قرار گرفت که در نتیجه خسارت هایی به تاسیسات سوری و زیر ساخت های عمومی وارد شده است.

گروه های تروریستی از یک ماه قبل تاکنون بیشتر مناطق مسکونی دمشق را با شلیک موشک و خمپاره هدف قرار می دهند که در اثر آن تعداد زیادی از شهروندان سوری کشته و یا زخمی شده اند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه دوشنبه از برقراری آتش بس از صبح سه شنبه در غوطه شرقی در نزدیکی دمشق وبازگشایی مسیر کمک رسانی به غیرنظامیان خبر داد .

 

بر اساس اعلام رسمی ،احتمالا زمان آتش بس پنج ساعته از ساعت 9 صبح تا 14 به وقت محلی در روز باشد تا طی این مدت گذرگاه برای خروج غیر نظامیان از این شهر باز شود.

 

تصویب قطعنامه 2401 شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش بس 30 روزه که از سوی کویت و سوئد تدوین شده بود، پس از برگزاری یک دور نشست شورای امنیت و چندین نشست غیر علنی و کارشناسی برای برطرف کردن موارد اختلافی اعضای شورا، روز شنبه (5 اسفند) صورت گرفت.

 

این قطعنامه بر حفاظت از جان امدادگران و کسانی که به حمل و نقل کمک ها اقدام می کنند، تاکید و خواستار حفاظت از اماکن درمانی، مدارس و سایر امکانات غیرنظامی و همچنین خودداری از استقرار نظامی در مناطق پرجمعیت برای جلوگیری از حملات به غیرنظامیان شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۸۶۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان