//
کدخبر: ۶۱۵۱۶ //

حزب الله: از ما می‌خواهند بی‌طرف باشیم، آیا عربستان خود موضع بی طرفانه دارد؟

–'سی ان ان' عربی روز شنبه نوشت: رهبران حزب الله و نزدیکان به این گروه مواضع برخی سیاستمدارن لبنانی را در مورد لزوم توقف فعالیت های منطقه ای حزب الله وبی طرفی، گول زننده وبرای محاصره مقاومت و گرفتن قدرت از آن به صورت نرم توصیف کردند.

 حزب الله: از ما می‌خواهند بی‌طرف باشیم، آیا عربستان خود موضع بی طرفانه دارد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 سعد الحریری نخست وزیر لبنان که در عربستان از سمت خود کناره گیری وپس از 20 روز غیبت به کشورش بازگشته است برای تجدید نظر در استعفای خود، شروطی از جمله توقف فعالیت های منطقه ای حزب الله وضع کرده است.

 

در همین راستا، شیخ علی دعموش نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله در سخنرانی دیروز جمعه خود گفت: مردم لبنان توانسته اند با حفظ وحدت و عدم پذیرش دیکته طرف های خارجی، از بحرانی که مداخلات آشکار عربستان به بار آورده است، عبور کنند.

 

وی با تاکید بر این که حزب الله همکاری بیشتری برای حفاظت از دولت وحدت ملی و ثبات سیاسی و امنیتی در کشور خواهد داشت، افزود: برخورد سیاسی مقامات کشور و سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله ضمن پرده برداشتن از ماجراجویی های عربستان، محاسبات آن ها را به هم ریخته و اقداماتشان را با شکست مواجه کرده است.

 

از سوی دیگر عفیف النابلسی از روحانیون برجسته شیعه و نزدیک به حزب الله ، بی طرفی در مسائل منطقه ای را سخنی گول زننده برای محاصره مقاومت و گرفتن قدرت از آن به صورت نرم توصیف کرد.

 

وی تاکید کرد: کسی که از مقاومت، بی طرفی در درگیری های منطقه ای می خواهد، خود موضع بی طرفانه ندارد بلکه با جسارت تمام در امور منطقه دخالت می کند تا فساد، ویرانی، قتل و نابودی را گسترش دهد.

 

نابلسی در ادامه گفت : آیا عربستان در قضیه یمن، عراق، سوریه و بحرین بی طرف است؟ قبل از این که از مقاومت خواسته شود به داخل خاک لبنان عقب نشینی کند، آیا از عربستان، قطر و ترکیه خواسته اند از ارسال افراد مسلح و حمایت از تروریست ها دست بکشد؟

 

وی تاکید کرد: کسی که امروز از مقاومت می خواهد که بی طرف باشد آیا فردا در ستیز با دشمن اسرائیلی هم از مقاومت بی طرفی می خواهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۱۵۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان