//
کدخبر: ۶۱۵۰۳ //

رزمایش آمریکا و کره جنوبی با ۲۳۰ جنگنده

نیروهای هوایی آمریکا و کره جنوبی برای نشان دادن قدرت هوایی خود به کره شمالی و افزایش فشارها بر این کشور درصدد انجام یک رزمایش بزرگ هوایی با حضور 230 جنگنده در منطقه هستند.

رزمایش آمریکا و کره جنوبی با 230 جنگنده
به گزارش فرتاک نیوز،

این رزمایش روزهای چهارم تا هشتم دسامبر برگزار می شود و صدها جنگنده از دو کشور در آن شرکت خواهند کرد.

 

فرماندهی نیروی هوایی آمریکا امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد دستکم 12 هزار نیروی نظامی این کشور در این رزمایش سالانه که با نام «ویجیلانت» برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.

 

بیانیه می افزاید که نیروی هوایی باید برای ماموریت های مختلف آماده شود و توان نیروهای دو کشور کره جنوبی و آمریکا در عرصه های مختلف با این رزمایش مورد سنجش قرار خواهد گرفت و افزایش خواهد یافت.

 

آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که 6 فروند جنگنده رادارگریز رپتور اف 22 را از ژاپن به این رزمایش اعزام خواهد کرده و خبرگزاری کره جنوبی هم نوشت که چهار فروند جنگنده فوق پیشرفته اف 35 هم در این رزمایش خواهند بود.

 

همزمان وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه ای به این اقدامات به طور تلویحی اشاره کرده و بکارگیری قوه قهریه را مردود خواند و افزود: راهی به جز گفت و گو برای حل مساله هسته ای شبه جزیره کره وجود ندارد.

 

این بیانیه در ادامه افزود: چین از همه طرف های ذی ربط دعوت می کند تا از خود خویشتنداری نشان داده و کاری نکنند که بحران در شبه جزیره کره شرایط بدتری پیدا کند.

 

کره جنوبی و ‌‌آمریکا به توافق رسیده اند تسلیحات راهبردی پیشرفته آمریکا از جمله جنگنده ها و زیردریایی ها و ناوهای هواپیمابر اتمی آمریکا در شبه جزیره کره مستقر شوند.

 

اوایل ماه جاری میلادی دو کشور در کنار ژاپن با استفاده از چندین ناوشکن از جمله سه ناوهواپیمابر آمریکا در دریای شرقی یک رزمایش بزرگ برگزار کردند.

 

کره شمالی این اقدامات را محکوم کرده و افزوده است که این کشورها خود را با این رزمایش ها برای نبرد با پیونگ یانگ آماده می کنند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: جام جم آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۱۵۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان