//
کدخبر: ۶۱۳۹۴ //

پایان داعش، درسی دیگر برای پندارهای تفرقه افکنانه

آخرین روزهای دومین ماه پاییز، خزان داعش و پایان این گروه تکفیری و منحرف بود و می توان این فرجام رسوا را شکستی دیگر برای پندارهای تفرقه افکنانه در منطقه خاورمیانه دانست.

 پایان داعش، درسی دیگر برای پندارهای تفرقه افکنانه
به گزارش فرتاک نیوز،

این گروه خونریز با جمایت های مستقیم رژیم هایی که هیچ اعتقادی به مردم و دمکراسی ندارند تقویت شد و رشد یافت و مدعی حمایت از مسلمانان بود در حالی که حتی یک گلوله به سمت رژیم کودک کش و تروریست صهیونیستی شلیک نکرد.

به عقیده رئیس مجمع نمایندگان فارس، ‌شکست داعش نتیجه کاری جمعی و حاصل درایت رهبری، حضور نظامیان ، مدافعان حرم و هماهنگی دستگاه های نظامی کشورهای مختلف بود.

محسن علوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کار بزرگی انجام شد که با درایت رهبری ،حضور نهادهای نظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هماهنگی سایر دستگاه های نظامی کشورهای مختلف در کنار حضور مدافعان حرم که بسیار اثر گذار بود در پناه خواست خداوند حاصل شد.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی این اتفاق را عظیم و تیر آخر بر تابوت داعش توصیف و بیان کرد: حضور هلی کوپترهای آمریکا و انتقال و فراری دادن سران داعش از منطقه نشان دهنده این است که ایجاد داعش از ابتدا طرحی آمریکایی صهیونیستی بوده که برای درگیر کردن کشورهای مسلمان و ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی ایجاد شده است.

رئیس مجمع نمایندگان فارس بیان کرد: خوشبختانه رهبری سه جانبه جمهوری اسلامی ایران، سوریه و روسیه و همچنین حضور حزب الله لبنان باعث شد این طرح خنثی شود و آمریکایی ها نتوانند از طریق داعش به اهداف خود برسند.

وی ادامه داد: خوشبختانه درحال حاضر شاهد هستیم که حکومت سوریه روز به روز مقتدرانه تر در صحنه حضور دارد و امروز توطئه تجزیه و تغییر ساختار این کشور عملا خنثی شده است.

علوی شکست داعش را نشان دهنده اتحاد،وحدت و انسجام کشورهای مسلمان و یکپارچگی آنها در مقابل اینگونه توطئه ها دانست.

همچنین عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت:نقش کلیدی ایران و محور مقاومت بودن در منطقه در کنار دیپلماسی خوب جمهوری اسلامی توانست داعش را که مظهر بدنامی و موجب زیر سوال بردن چهره رحمانی اسلام بود ریشه کن کند.

محمد جواد جمالی در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا نقش کلیدی ایران،محور مقاومت و دیپلماسی جمهوری اسلامی را مثلث شکست داعش در منطقه عنوان کرد وافزود: دیپلماسی جمهوری اسلامی توانست برخی کشورهای دنیا را متقاعد کند که دست از پشتیبانی داعش بردارند و یا حتی کشورهای قدرتمندی نظیر روسیه را ترغیب کرد که به حمایت از محور مقاومت برخیزد و کمک لجستیکی داشته باشد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از مدتها قبل آمریکا و اسرائیل دنبال خاورمیانه ای جدید بودند که هیچ تهدید بالقوه ای برای رژیم صهیونیستی نداشته باشد که لزوم این امرتجزیه کشورها و تضعیف محور مقاومت در منطقه وهمچنین فشار به جمهوری اسلامی بود که مهمترین پشتیبان محور مقاومت است که نتیجه اقدامات و تلاش آمریکا و اسرائیل در این زمینه به بوجود آمدن داعش بود.

وی اضافه کرد: ایجاد داعش به دست کشورهای مستکبر امری مشهود است همانگونه که هیلاری کلینتون و ترامپ در دوران مبارزات انتخاباتی شان بارها اعتراف کردند که داعش را آمریکا ایجاد کرده است ،البته این گروه تروریستی پشتیبانان دیگری نظیر عربستان و بحرین نیز داشت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به کمک مالی بیش از150 میلیارد دلاری به داعش توسط کشورهای حامی این گروه اشاره و بیان کرد: کمک های مالی ،لجستیکی ،تجهیزاتی ،سیاسی و تسلیحاتی از داعش توسط بعضی کشورها موجب سر بریدن افراد بی گناه،زنده سوزاندن انسان ها ،به زنجیر کشیدن کودکان، غرق کردن افراد و رنگین کردن دجله با کشتن صدها دانشجو توسط اعضای این گروه تروریستی شد.

جمالی بیان کرد:نکته مهمتر اینکه اربابان رسانه ای داعش این تصاویررا منتشر و ترویج و سعی می کردند جلوه رحمانی اسلام را زیر سوال ببرند و این دین آسمانی را خلاف واقع در دنیا جلوه دهند تا باعث جلوگیری از گرویدن انسان ها در اروپا و خصوصا آمریکای لاتین به دین رحمانی اسلام شوند و در عین حال خون مسلمانان را به دست مسلمانان می ریختند و زیرساخت های کشورهای اسلامی را با پول و به دست خودشان نابود کنند.

نماینده مردم شیراز درمجلس شورای اسلامی معتقد است:به اعتقاد من فاصله تبعیض طبقاتی فقیر و غنی در دنیا زیاد شده که افراد راحت تحت تاثیر مخرب هایی مثل داعش قرار می گیرند و این مساله در تمام ادوار و در دوره ای با عنوان طالبان ،القاعده و داعش وجود داشته است.

مسعود رضایی افزود: قطعا استکبار جهانی و کشورهای سلطه گر در ایجاد اینگونه گروه ها نظیر داعش برای منافع خودشان دخیل هستند و توسعه این گروه در دوره زمانی کوتاه که توانستند پهنه ای وسیع از خاورمیانه را اشغال کنند نیز گواه این واقعیت است.

وی در مورد پایان داعش بیان کرد: اراده و اجماعی در جهان پیرامون این موضوع ایجاد شد و اغلب کشورها به این نتیجه رسیدند که آسیبی برای همه دنیا به شمار می رود و نتیجه آن شکست و پایان داعش را مسجل کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که رفتارهای سیاسی همه کشورها باید به گونه ای شکل گیرد که دیگر شاهد بوجود آمدن چنین گروه هایی نباشیم و انسانیت از شر چنین کج سلیقگی هایی مصون بماند.

استاد بخش علوم سیاسی دانشگاه شیراز به استناد برخی به صحبت های خانم کلینتون و...درمورد اینکه آمریکا بوجود آورنده داعش است اشاره کرد و گفت: ایالات متحده به واسطه تقویت و استمرار در کمک رسانی به آنها باعث قدرت گرفتن داعش شد.

یوسف قرشی اضافه کرد: این امر در گذشته نیز سابقه داشت و آمریکا به نیروهای مجاهدی که با روسیه در افغانستان می جنگیدند سلاح و تجهیزات می داد به گونه ای که ظرف هفت سال حدود پنج میلیارد دلار به آنها کمک کرد تا با روسیه مبارزه کنند اما زمانی که حکومت طالبان در افغانستان پیروز شد و 11 سپتامبر بوجود آمد آمریکا وارد مبارزه با آنها شد و در عراق نیز زمانی که البغدادی آغاز حکومت عراق و شام را اعلام می کند زنگ خطر برای آمریکا به صدا در می آید و دست از حمایت از داعش بر می دارد.

او گفت: آمریکا ازوجود گروهای معارض و تضعیف شده در منطقه خاورمیانه استقبال می کند و در زمانی که داعش در حال شکست و نابودی کامل است آمریکا سران این گروه را از منطقه هلی برد می کند که اگر این مساله واقعیت داشته باشد به همان معنا است که آمریکا یک موجودیت معارض در منطقه می خواهد که هویت کشوری نداشته و صرفا مبارز باشد.

وی در مورد دلایل شکست داعش می گوید: قطعا اتحاد جمهوری اسلامی ایران با روسیه باعث شکست داعش شد به گونه ای که ایران عملیات زمینی را انجام و در میدان حاضر بود و روسیه نیز در عملیات هوایی پشتیبانی می کرد.

قرشی بیان کرد: نابودی داعش در منطقه تنها موضع ایران بود بین تمام کشورهایی که با این گروه مبارزه می کردند و ایران نیز بارها این موضوع را مطرح کرد اما کشورهای دیگر و آمریکا ترجیح می دادند موجودیت معارض غیر دولتی داعش حفظ شود.

شهر البوکمال در مرز سوریه و عراق آخرین پایگاه داعش درمنطقه بود که یکشنبه 28 آبان به طور کامل به کنترل نیروهای ارتش سوریه در آمد و تروریست‌های داعش به سمت مناطق بیابانی فراری شدند.

سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سه شنبه 30 آبان طی نامه‌ای به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، پایان سیطره شجره خبیثه داعش را اعلام کرد و این پیروزی بزرگ را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و جهان اسلام تبریک گفت.

رهبر فرزانه انقلاب نیز به نامه سردار سلیمانی درباره پایان سیطره شجره خبیثه داعش پاسخ دادند.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران هم نابودی داعش را اعلام و از سپاهیان ایران تقدیر کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۱۳۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان