//
کدخبر: ۶۰۵۳۰ //

وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی: اگر کارگران شنبه کارکنند، استعفا می دهم

خبرگزاری فرانسه جمعه شب به نقل از وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی گزارش کرد: در صورتی که کارگران در روز شنبه به عنوان روز رسمی یهودی، دست از کار نکشند، از سمت خود کناره گیری می کنم.

 وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی: اگر کارگران شنبه کارکنند، استعفا می دهم
به گزارش فرتاک نیوز،

«یعقوو لیتزمن» به عنوان یکی از رهبران حزب اتحاد یهودیت توراتی در کابینه ائتلافی اسرائیل ای بعد از ظهر جمعه در بیانیه مدعی شد: اشتغال کارگران در روز شنبه در راه آهن ضربه سنگینی به قداست این روز مقدس است.

 

لیتزمن تاکید کرد: اگر کارگران روز جمعه به اشتغال خود ادامه دهند، روز یکشنبه به عنوان نخستین روز کاری، از سمت خود کناره گیری می کنم.

 

«حاییم کارتز» وزیر کار رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات همکار خود پیشنهاد کرده است که کارگران غیر یهودی اجازه اشتغال در روز شنبه را داشته باشند و از مسئولان اسرائیلی خواست از هرگونه اختلاف سیاسی خودداری کنند.

 

استعفای وزیر بهداشت دولت ائتلافی رژیم صهیونیستی می تواند به بحرانی دیگر در کابینه ائتلاف بنیامین نتانیاهو منجر شود.

 

13 کرسی از مجموع 66 کرسی کابینه ائتلافی نتانیاهو از دو حزب دینی شاس و اتحاد یهودیت توراتی است.

 

فرد یهودی در روز شنبه باید از هر آنچه که او را از یاد خدا غافل می کند، پرهیز نماید و بنابراین باید از کار کردن و آتش روشن کردن ـ حتی برای پخت و پز و گرم شدن ـ خودداری کند. یهودی همچنین در روز شنبه نباید سفر کند و بیش از نیم مایل راهپیمایی کند؛ نباید پول خود را خرج کند و یا از کسی پول دریافت کند و نباید چیزی بنویسد که این نیز حرام است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۰۵۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان