//
کدخبر: ۶۰۴۱۰ //

خروج موگابه از قدرت با بازگشت اپوزیسیون به کشور تقویت شد

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد، سلطه طولانی رابرت موگابه بر زیمباوه ظاهراً امروز (پنج‌شنبه) با بازگشت اپوزیسیون اصلی به این کشور در بحبوبه تلاش‌ها برای تشکیل دولت موقت به پایان رسیده است.

خروج موگابه از قدرت با بازگشت اپوزیسیون به کشور تقویت شد
به گزارش فرتاک نیوز،

مورگان چانگیرای، اپوزیسیون اصلی زیمبابوه که برای درمان سرطان به خارج رفته بود، پس از اقدام نظامی چهارشنبه به هراره، پایتخت زیمبابوه بازگشت.

 

به گفته یک منبع مطلع، عضو ارشد حزب "جنبش برای تغییر دموکراتیک" متعلق به چانگیرای که بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ نخست‌وزیر زیمبابوه بود، مذاکرات با فرماندهان ارتش درباره تشکیل دولتی که شامل اپوزیسیون شود، در جریان است و این روند از حمایت متحدان منطقه‌ای مهم برخوردار است.

 

این منبع برنامه‌ریزی‌های فوق را "توافق تمام شده" توصیف کرد، اما امروز هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه موگابه بخواهد مسالمت‌آمیز از قدرت کنار برود، دیده نشد. این رهبر ۹۳ ساله زیمبابوه از زمان حبس خانگی در هراره اظهارات علنی نداشته است.

 

با ادامه حضور نفرات و تانک‌های ارتش در مراکز مهم پایتخت زیمبابوه، شواهد حاکی از پایان حکومت رابرت موگابه است.

 

گزارش‌ها و تصاویر خبری از هراره حاکی از آن است که واحدهای ارتش بر اوضاع مسلط شده و رئیس‌جمهوری و همسرش همچنان در بازداشت خانگی و تحت نظر نظامیان قرار دارند.

 

اوضاع پایتخت و شهرهای مهم زیمبابوه آرام گزارش شده و نشانه‌ای از مخالفت یا مقاومت از جمله از سوی گروه‌های سازمان یافته طرفدار موگابه دیده نشده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۰۴۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان