//
کدخبر: ۶۰۱۹۰ //

کره جنوبی وتقسیم هزینه های دفاعی با آمریکا

کره جنوبی اعلام کرد: با در نظر گرفتن برخی از تحولات به دنبال گفت و گوهایی با آمریکاست تا سهم این کشور را در هزینه های دفاعی تعیین کند.

 کره جنوبی وتقسیم هزینه های دفاعی با آمریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری رسمی چین در روز چهارشنبه، کره جنوبی برای این منظور یک گفت و گو کننده جدید را معرفی کرده که مسئولیت وی رایزنی با آمریکا در باره تقسیم بندی هزینه استقرار 28 هزار و 500 نظامی آمریکایی در کره جنوبی است.

 

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه ای آورده که 'چانگ وون سان' سفیر کره جنوبی در سریلانکا به عنوان مذاکره کننده ارشد برای تقسیم بندی هزینه های دفاعی با آمریکا معرفی شده است.

 

بر اساس توافقی که پیشتر بیم دو کشور امضا شد، کره جنوبی زمین و تسهیلات دیگر را در اختیار نظامیان آمریکایی قرار می دهد و هزینه استقرار آنها در کره برعهده آمریکاست.

 

از سال 1991 میلادی به این طرف چنین مذاکراتی به طور جدی میان دو کشور شروع شد و هر پنج سال دو طرف در باره تقسیم بندی هزینه استقرار این نیروها با یکدیگر گفت و گو می کنند.

 

آن طور که خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرده، بر اساس این توافق از سال 2014 میلادی کره جنوبی برای هزینه های دفاعی نظامیان آمریکایی900 میلیون دلار در هر سال پرداخت کرده است.

 

این گفت و گوها پس از آن مطرح می شود که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در سفر ماه جاری میلادی به کره به این کشور فشار وارد کرد که برای جبران کسری تجاری آمریکا تسلیحات بیشتری از این کشور خریداری کرده و در هزینه های دفاعی مبالغ بیشتری اختصاص دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۰۱۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان