//
کدخبر: ۶۰۰۷۰ //

مشاورمیشل عون: مواضع حریری و عون طرح خارجی برای ضربه زدن به لبنان را ناکام گذاشت

مشاور رئیس جمهوری لبنان تصریح کرد، نخست وزیر لبنان به صورت شفاف و با صراحت مخالفت خود را با یک پیام خارجی مبنی بر ضربه زدن به لبنان اعلام کرد و این شاید باعث شده که وی در وضعیت کنونی‌اش قرار بگیرد.

مشاورمیشل عون: مواضع حریری و عون طرح خارجی برای ضربه زدن به لبنان را ناکام گذاشت
به گزارش فرتاک نیوز،

 ژان عزیز، مشاور میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در مصاحبه با شبکه المیادین گفت، اخیرا یک پیام خارجی به لبنان با این محتوا فرستاده شد که گروهی از افراد بانفوذ در دولت آمریکا برای حمله به لبنان تلاش می‌کنند.

 

وی گفت که سعد حریری، نخست وزیر لبنان در مخالفت با این پیامی که به لبنان فرستاده شد، شفاف و با صراحت عمل کرد.

 

این مقام لبنانی تصریح کرد، آنچه که چند روز قبل پیرامون وجود یک تصمیم بین‌المللی برای بازگرداندن لبنان به زمان سال ۱۹۸۲ مطرح شد، پیام خارجی شفافی بود که بخش‌هایی از آن در رسانه‌ها پخش شد.

 

وی افزود، اطلاعاتی به دست لبنان رسید و بخش‌هایی از آن در روزنامه‌های معتبر غربی منتشر شد که محتوایش این بود که تعدادی از افراد با نفوذ در دولت آمریکا تلاش کردند تا با مقامات در منطقه یک محاصره یا ضربه‌ای بزرگی را به لبنان که الزاماً نظامی نباشد، در مقطع گذشته وارد کنند.

 

عزیز افزود: برای ما شفاف بود که حریری با این طرح مخالف است و چه بسا مخالفت وی باعث شد که وی در این شرایط کنونی قرار بگیرد. ممانعتی که نخست وزیر نشان داد و خانواده و گروه‌ وی نیز در پشتش ظاهر شدند، همچنین وحدت لبنانی‌ها پیرامون موضع شفاف و محکم رئیس جمهور  و مواضع عربی و بین‌المللی که نسبت به خطر این طرح و پیامدهای فاجعه‌بارش بر تمامی منطقه هشدار دادند، تمامی این امور باعث شد که این طرح ناکام بماند.

 

این مقام لبنانی خاطرنشان کرد که مواضع قوی لبنان بر رویکرد آمریکا تاثیر گذاشت و باعث شد از این طرح برگردد.

 

عزیز اظهار امیدواری کرد که طراحان این طرح کاملاً از نقشه خود منصرف شده‌ باشند نه اینکه عقب‌گردشان برای گذشت زمان جهت بهبود پایگاه‌ها و بازگشت مجدد به این طرح در آینده باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۰۰۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان