//
کدخبر: ۵۶۴۰۶ //

نگاهی به دیدار رئیس پارلمان ایالت «بلوچستانِ» پاکستان و مسئولین شورای شهر مشهد مقدس+تصاویر

ایالت بلوچستان پاکستان که حدود ۹۰۴کیلومتر با استان سیستان و بلوچستان ایران مرز مشترک دارد اهمیت فراوانی در تعاملات ایران و پاکستان دارد .

 نگاهی به دیدار رئیس پارلمان ایالت «بلوچستانِ» پاکستان و مسئولین شورای شهر مشهد مقدس+تصاویر
به گزارش فرتاک نیوز،

 راحله درانی رئیس پارلمان ایالت بلوچستان به ایران و دیدار او با مسئولین شورای شهر مشهد مقدس دارای اهمیت ویژه و بسزایی بود که می توان از لابلای سخنان او متوجه این ضرورت شد .

نخستین بخشی که راحله درانی به آن پرداخته و از اهمیت فراوان آن برای دو کشور سخن توسعه روابط اقتصادی و تجاری به خصوص با ایالت بلوچستان پاکستان بود.

وی در این زمینه تاکید کرد که وجود مرز مشترک و گستردگی آن مسیر تجارت را به آسانی فراهم می‌کند و باید تسهیلات ویژه ای برای تجار در نظر گرفت.

زمینه فرهنگی نیز در سخنان رئیس پارلمان بلوچستان مطرح شده و به اهمیت آن اشاره شد. درانی فرهنگ و میراث مشترک دو ملت ایران و پاکستان را بستر بسیار مناسبی برای افزایش همکاری های دو جانبه قلمداد کرد.

وی سفر خود به ایران را بسیار موفق توصیف کرد و گفت: در هفت استان ایران جلسات مختلفی با استانداران و مسئولین ایرانی داشتم که نتایج بسیار امیدوار کننده‌ای در پی داشته و انتظار داریم به بهبود روابط دو کشور کمک شایانی کند.

راحله درانی خدمات عمومی مسئولین شهری مشهد را ستود و عنوان کرد: این شهر یکی از زیباترین و بهترین شهرهایی بود که در ایران دیدم.

رئیس پارلمان بزرگترین ایالت پاکستان اتحاد بین شیعه و سنی در ایران را مثال زدنی توصیف کرد و آن را الگویی جامع و کامل برای دیگر کشورهای مسلمان دانست.

گفتنی است  مسیر عبور و مرور از پاکستان به ایران الزاما از ایالت بلوچستان می‌گذرد و در صورت توجه بیشتر مسئولین این ایالت بسیاری از مشکلات زوار پاکستانی حل خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۶۴۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان