//
کدخبر: ۵۴۳۲۰ //

رویدادها و تحولات عراق در یک نگاه/دوازدهم مهر

آزادی الحویجه؛ حیدر العبادی در پاریس؛ تقویت تدابیر امنیتی در استان های جنوبی عراق؛ عزای عمومی در سراسر عراق؛ کثرت جنایات داعش در شرقاط و درخواست عنوان 'فاجعه زده' برای این شهر؛ معرفی نوری المالکی به عنوان جایگزین عمار حکیم؛ از خبرهای مهم روز چهارشنبه این کشور است.

رویدادها و تحولات عراق در یک نگاه/دوازدهم مهر
به گزارش فرتاک نیوز،

 فرماندهی تشکیلات بسیج مردمی الحشد الشعبی امروز خبر خوش آزادی کامل شهر الحویجه در 70 کیلومتری جنوب غرب کرکوک و بازپس گیری آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در شمال عراق را اعلام کرد.

 

عملیات آزادسازی مرکز الحویجه از صبح امروز با مشارکت نیروهای ارتش، پلیس مرکزی، واکنش سریع و الحشد الشعبی آغاز شد.

 

** آزادسازی شهر الحویجه به عنوان آخرین جبهه جنگ با گروه تروریستی داعش، همزمان با جبهه نظامی دیگر در غرب استان الانبار در جوار مرزهای عراق با سوریه و جنگ سیاسی بین بغداد و اربیل بر سر همه پرسی، هدف نهائی این عملیات ها و از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.

 

** حیدرالعبادی نخست وزیر عراق به دعوت رسمی امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، امروز در راس هیاتی بلند پایه عازم پاریس پایتخت فرانسه شد.

 

گزارش ها با اشاره به حضور فرانسه در ائتلاف بین المللی ضد داعش حاکی است که العبادی و مکرون در خصوص تمرکز بر تلاش ها در مبارزه با تروریسم، همچنین روابط دو جانبه و راهکارهای ارتقا آن و امکان مشارکت پاریس در بازسازی شهرهای ویران شده عراق طی سال های اشغال گروه تروریستی داعش را بررسی خواهند کرد.

 

** محمد حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین در ایران امروز پس از دیدار با رئیس ستاد مشترک ارتش عراق، همکاری و مدیریت بسیار خوب طرف عراقی در تامین امنیت و خدمات زیارت اربعین را در سال های اخیر ستود.

 

ذوالفقاری عصر دیروز با هدف انجام هماهنگی و همکاری های دو جانبه بین ایران و عراق و نیز پیگیری و برنامه ریزی مراسم اربعین حسینی وارد بغداد شد.

 

** نخست وزیر عراق ضمن تسلیت گویی به همه آحاد مردم عراق به مناسبت در گذشت جلال طالبانی رئیس جمهور سابق این کشور از امروز به مدت سه روز عزای عمومی در عراق اعلام کرد.

 

جلال طالبانی رهبر اتحادیه میهنی کردستان عراق متولد 1933 میلادی از شخصیت های برجسته دوران مبارزات علیه رژیم دیکتاتور بعث عراق، به دنبال یک بیماری طولانی، دیروز سه شنبه در یکی از بیمارستان های شهر برلین در آلمان درگذشت.

 

** در آستانه اربعین و ادامه تلاش های نیروهای اطلاعاتی و امنیتی عراق برای بالا بردن سطح امنیت در این کشور، سرلشکر علی ابراهیم الدبعون فرمانده اتاق عملیات رافدین اعلام کرد که در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر افزایش تحرکات و برنامه ریزی داعش برای انجام عملیات تروریستی از طریق خودروهای انفجاری در استان های عمدتا امن جنوب عراق، آمادگی نیروهای مسلح و هوشیاری امنیتی در این منطقه تقویت شد.

 

** علی دحدوح فرماندار شهر الشرقاط از توابع جنوبی الحویجه با اشاره به کشف دهها گور دسته جمعی پس از آزادی این شهر و تاکید بر تعداد بسیار بالای کشته شدگان غیرنظامی به دست عناصر داعش در این منطقه؛ خواست که ضلع غربی الشرقاط به عنوان منطقه فاجعه زده اعلام شود.

 

** نوری المالکی معاون رئیس جمهوری عراق از سوی فراکسیون دولت قانون، نامزد رئیس جدید ائتلاف ملی عراق بزرگ ترین تشکل سیاسی این کشور شد.

 

ائتلاف دولت قانون بر اساس اعلام نمایندگان این تشکل، مبنی بر توافق های پیشین میان فراکسیون زیر مجموعه ائتلاف ملی، نوری المالکی را به عنوان جایگزین عمار حکیم برگزید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۴۳۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان