//
کدخبر: ۵۲۹۸۹ //
میشل عون:

ایران در امور داخلی لبنان دخالت نکرده است/بشار اسد باقی خواهد ماند

«میشل عون» رئیس جمهوری لبنان تاکید کرد که ایران هیچ دخالتی در امور داخلی لبنان نکرده است. وی همچنین گفت که جنگ در سوریه به زودی تمام خواهد شد و «بشار اسد» رئیس جمهوری این کشور در قدرت باقی خواهد ماند.

 ایران در امور داخلی لبنان دخالت نکرده است/بشار اسد باقی خواهد ماند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری لبنان، عون این سخنان را در گفت و گو با مجله فرانسوی «باری ماتش» و در آستانه سفر به این کشور مطرح کرد.

 

رئیس جمهوری لبنان قرار است امروز(دوشنبه) به پاریس سفر کند.

 

**رد ادعای دخالت ایران در امور داخلی لبنان

رئیس جمهوری لبنان در پاسخ به سوالی درباره سیاست های ایران در لبنان گفت: برخلاف آنچه برخی می گویند، ما هیچ دخالتی را از ایران در امور داخلی لبنان ندیده ایم. هرچند که تایید این موضوع از سوی ادعا گنندگان دشوار است اما این یک واقعیت است.

 

**بشار اسد باقی خواهد ماند

میشل عون در ادامه گفت و گو با مجله باری ماتش پیش بینی کرد که جنگ در سوریه به زودی پایان خواهد یافت و حل مسالمت آمیز بحران دست یافتنی خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه بشار اسد رئیس جمهوری باقی خواهد ماند افزود: آینده سوریه بین او و ملت سوریه ساخته خواهد شد.

 

به گفته عون، دولت سوریه به دنبال مصالحه با کسانی است که با آن جنگیدند.

 

**روابط فرانسه و لبنان

میشل عون همچنین با مجله فرانسوی ' Valeurs Actuelles' نیز گفت و گو کرد. وی با اشاره به سفر روز دوشنبه خود به فرانسه و دیدارش با «امانوئل مکرون» همتای فرانسوی اش گفت: روابط بین دو کشور قوی و قدیمی است. لبنان برای فرانسه و بقیه کشورهای اروپایی به عنوان دروازه خاورمیانه است. موضوعات زیادی برای همکاری در زمینه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و حتی امنیتی وجود دارد.

 

عون درباره موضوع خرید سلاح از فرانسه با تامین مالی آن از سوی عربستان سعودی هم گفت: نمی دانم. رهبران عربستان تغییر کرده اند. این تصمیمی داخلی است. پادشاه سعودی خواستار عقب گرد از این توافق است. این تمام آن چیزی است که ما درباره این موضوع می دانیم.

 

**شکایت از رژیم صهیونیستی

رئیس جمهوری لبنان در پاسخ به پرسشی درباره دلیل «ایستادگی» لبنانی ها با وجود آنکه طی 30 سال اخیر در معرض 2 بار تهاجم قرار گرفته اند، گفت: طبیعتا شما درباره تهاجم اسرائیل سخن می گویید و جواب به این پرسش نیز ساده است. ما ملتی هستیم که اراده زندگی داریم. لبنانی ها متحد هستند و می توانند بر همه تهدیدات غلبه کنند.

 

وی افزود: ما در منطقه امنی زندگی نمی کنیم. از یک سو جنگ در سوریه وجود دارد و از سوی دیگر تجاوزات اسرائیل ادامه دارد. ما باید همیشه برای دفاع از خود آماده باشیم.

 

عون با اشاره به تجاوزهای هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان گفت: ما شکایت خود را به سازمان ملل تقدیم کردیم و امیدواریم در برابر این تجاوزات دامنه دار که خطر درگیری را با خود دارد، تدابیری اتحاذ شود.

 

**اخراج داعش و جبهه النصره

رئیس جمهوری لبنان با اشاره به پیروزی های اخیر این کشور در بیرون راندن گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره از مناطق شرقی تاکید کرد که دستگاه های امنیتی لبنان توانمندی و اطلاعات دقیق و خوبی برای مبارزه با گروه های تروریستی دارند.

 

عون با بیان اینکه بیرون راندن داعش از لبنان به لطف وحدت ملی رقم خورد گفت که داعش در تضاد با تمدن است و تمامی مسلمانان (شیعه و سنی) و مسیحیان و دروزی های لبنان مخالف داعش هستند.

 

**پناهجویان سوری باید به کشورشان بازگردند

رئیس جمهوری لبنان در ادامه گفت و گو با مجله فرانسوی در پاسخ به پرسشی درباره راه حل بحران آوارگان و پناهجویان در لبنان گفت: راه حل در گرو بازگشت آنهاست. تعداد زیادی از آنها به صورت غیرقانونی وارد لبنان شدند و اکنون 50 درصد از ساکنان لبنان را تشکیل می دهند.

 

وی درباره امکان همکاری لبنان با دولت سوریه برای حل بحران پناهجویان گفت: لبنان با سوریه در خصوص بازگشت آوارگان صحبت خواهد کرد و اکنون نیز مشورت هایی در این خصوص در جریان است.

 

عون افزود: دولت سوریه 82 درصد از خاک این کشور را مجددا به کنترل خود در آورده و حتی با مخالفان قدیمی اش مصالحه می کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۲۹۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان