//
کدخبر: ۵۲۸۰۶ //

زهرخند جهانی به ترامپ

سخنان جاهلانه و سراسر اتهام افکنانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران درهفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل به عقیده بسیاری از کارشناسان رفتاری خارج از عرف دیپلماتیک و در اندازه فردی که خود را در جایگاه رئیس جمهور می داند، نبود و موجب سرافکندگی رای دهندگان آمریکایی و به تعبیری مردم این کشور است.

 زهرخند جهانی به ترامپ
به گزارش فرتاک نیوز،

ترامپ با ادبیاتی سخیف و بدور از نزاکت دیپلماتیک همگان و بخصوص ناظران سیاسی و دولتمردان دنیا را به شخصیت های فیلم های کابویی وسترن اسپاگتی که نمایانگر غرب وحشی در قرن گذشته بود، ارجاع داد به طوریکه رئیس جمهوری آمریکا با دادن آدرس های سراسر غلط تلاش داشت در مجمع عمومی سازمان ملل، ناکامی خود و دولت های پیشین ایالات متحده در حوزه داخلی و خارجی را به دیگران و بویژه کشورهای مستقلی همچون ایران با ادعاهای تکراری مانند حمایت از تروریسم ارتباط دهد.

 

به عقیده ناظران بین المللی،رفتار توام با عصبانیت و نبود تعادل در کلام و تصمیم گیری از سوی ترامپ، دولت ایالات متحده را در بدترین وضعیت شکلی ممکن در طول سالیان اخیر از منظر داخلی و خارجی تصویر کرده است و تصمیم های آنی و احساسی فارغ از مشورت گیری از کهنه سیاستمداران آمریکایی و تکیه بر وعده های پوپولیستی و مردم فریبانه و خوشایند صهیونیست ها، ترامپ را در مخمصه قرار داده است.

 

خروج از معاهدات بین المللی همچون توافق آب و هوایی پاریس ، خط و نشان کشیدن برای توافق بین المللی برجام به بهانه تامین نبودن منافع آمریکا و رفتار به مذاق صهیونیست ها ، برهم زدن قاعده تجارت جهانی، مرز بندی در قاعده قانون مهاجرت و ایجاد ممنوعیت برای اتباع کشورهای مسلمان در ایالات متحده از ابتکارات رئیس جمهوری تازه کار حوزه سیاست آمریکا به شمار می رود که متحدان سنتی این کشور را نیز ناخرسند و انزوای کاخ سفید را سبب شده است.

 

کارشناسان عقیده دارند، رفتار نامتوازن ترامپ بیش از هر چیز به مردم آمریکا و منافع این کشور در داخل و خارج از این کشور صدمه می زند، هرچند که برخی نیز معتقدند احتمال کوتاه بودن دوران صدرات وی بیش از پیش محتمل است.

 

رسانه های آمریکایی نیز که میانه خوبی با رئیس جمهوری این کشور ندارند و از ابتدا تیغ نقد انتقاد را مقابل برنامه های رویا پردازانه ترامپ قرار دادند و همه روزه از ماجرای پرونده روسیه در انتخابات این کشور و عزل و نصب های احساسی در کاخ سفید گرفته تا شرط گذاری او برای توافق های جهانی را به استهزا می کشند،تداوم رفتار کنونی وی را عامل تضعیف کننده کشور خود در عرصه بین الملل و تشدید بی اعتمادی دیگران به ایالات متحده عنوان می کنند.

 

عربده کشی برای کره شمالی به بهانه کنترل توانایی اتمی پیونگ یانگ و به اصطلاح حمایت از متحدان کاخ سفید در آسیا و رقص شمشیر با سلاطین منطقه ای در خلیج فارس برای چپاول سرمایه این کشورها با ترفند نخ نما شده وجود دشمن فرضی از ابزار دولت کنونی آمریکا به شمار می رود که در دنیای امروز کمتر بکار می آید.

 

به اعتقاد کارشناسان، گریز از واقعیت های امروز دنیا بخصوص در منطقه خاور میانه برای حفظ حیاط خلوت طفل نامشروع خود با آتش افروزی در دیگر کشورها نظیر سوریه، عراق و یمن دارای کارکرد نبوده و بر ضریب تنفر ملت ها در این منطقه از استکبار و حامیان غاصب و جنایتکار رژیم صهیونیستی خواهد افزود.

 

ترامپ تلاش داشت با فرافکنی و سرپوش گذاشتن بر مشکلات دولتمردان آمریکایی در تحقق نیافتن آرزوهایشان در خاورمیانه و شکست های عمیق در مناطق مختلف از جمله افغانستان، مشکلات کنونی جهان بخصوص در منطقه حساس خاورمیانه را که خود بوجود آورده اند به کشورهای مستقل همچون ایران نسبت دهند.

 

به اعتقاد کارشناسان، زهرخند جهانی به ترامپ در موقعیت فعلی می تواند دستمایه ای برای هیات حاکمه آمریکا برای تغییر شیوه رفتار با کشورهای مستقل و قدرتمند و پرهیز از تکرار اشتباهات در نقاط مختلف جهان از جمله خاورمیانه قرار گیرد.

 

صلح برای همه زیبا و آرامش بخش است اما نمی توان با ایجاد ناامنی برای دیگران و حمایت از تروریسم برای خود امنیت و مشروعیت بدست آورد. مار(تروریسم) در آستین پروراندن، روزگاری خود را می گزد، حکایت امروز داعش که آن را روزی بوجود آوردید و امروز آسایش را از شما ربوده است. به طور حتم داعش قرار نیست در سوریه و عراق بماند، به خانه باز می گردد!

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۲۸۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان