//
کدخبر: ۵۲۷۵۸ //

بارزانی: مذاکرات با بغداد بعد از همه پرسی ادامه خواهد یافت

مسعود بارزانی عصر روز شنبه در دیدار با سفیر فرانسه در عراق بار دیگر تاکید کرد: همه پرسی اقلیم کردستان عراق در تاریخ تعیین شده برگزار و مذاکرات بعد از همه پرسی با بغداد ادامه خواهد داشت.

 بارزانی: مذاکرات با بغداد بعد از همه پرسی ادامه خواهد یافت
به گزارش فرتاک نیوز،

 براساس بیانیه دفتر ریاست اقلیم، بارزانی در دیدار با «بروبو اوبرت» سفیر فرانسه در عراق مدعی شد: تصمیم به برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق تصمیمی است که از سوی مردم کردستان عراق گرفته شده و در کنترل هیچ فرد و حزبی نبوده و در تاریخ تعیین شده برگزار خواهد شد.

وی افزود: روز دوشنبه ( سوم مهر ماه) مردم کردستان پای صندوق های رای خواهند رفت و نظر خویش را به جهانیان اعلام خواهند کرد.

 

بارزانی در ارتباط با مذاکره با بغداد اظهار داشت: ما هیچ وقت درهای مذاکره را نبسته و آماده هستیم براساس مکانیزمی مشخص در خصوص تمامی مسائل از جمله مرزها، نفت و گاز، آب و هر موضوع دیگری با بغداد مذاکره کنیم تا از طریق گفت وگوهای صلح آمیز تبدیل به دو همسایه خوب برای همدیگر شویم.

 

سفیر فرانسه در این دیدار نیز تصریح کرد: دولت فرانسه بر این باور است که برگزاری همه پرسی در این مقطع مناسب نیست و تاثیر منفی بر روند مبارزه با داعش خواهد گذاشت.

 

رئیس اقلیم کردستان عراق در حالی بار دیگر بر برگزاری همه پرسی تاکید کرد که دفتر رسانه ای دبیر دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که طرح پیشنهادی برای مذاکره با بغداد از دیدگاه آنها مناسب بوده و به بارزانی پیشنهاد کرده اند که همه پرسی به تعویق بیافتد.

 

در پاسخ به سخنان هیات کردی که مذاکرات بعد از برگزاری همه پرسی انجام شود رسانه های اقلیم کردستان عراق روز شنبه به نقل از علی علاق یکی از رهبران ائتلاف شیعیان در عراق اعلام کردند، ائتلاف ملی شیعیان تا زمانی که همه پرسی به تعویق نیافتد مذاکره ای با اقلیم کردستان عراق نخواهند داشت.

 

این رسانه ها به نقل از علاق افزودند: از تمامی اقدامات دولت علیه همه پرسی دفاع و حمایت خواهیم کرد.

 

علی علاق هشدار داد که نتایج این همه پرسی به نفع کردها نخواهد بود.

 

براساس توافق شماری از احزاب کرد عراقی با مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق قرار است همه پرسی اقلیم کردستان عراق 25 سپتامبر برابر با سوم مهرماه سال جاری در اقلیم و مناطق مورد مناقشه برگزار شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۲۷۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان