//
کدخبر: ۵۲۴۰۲ //

اردوغان و ملک سلمان تلفنی گفت وگو کردند

در بحبوحه بحران های گریبانگیر منطقه از جمله سوریه، کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس وهمه پرسی کردستان عراق، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان تلفنی گفت وگو کرد.

اردوغان و ملک سلمان تلفنی گفت وگو کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

خبرگزاری رسمی عربستان پنجشنبه (30 شهریور 96) گزارش داد : ملک سلمان واردوغان ، چهارشنبه در یک تماس تلفنی، روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه وجهان را بررسی وبر روابط راهبردی عمیق بین دو کشور و تقویت آن درخدمت روابط دو ملت تاکید کردند.

 

خبرگزاری عربستان جزئیات بیشتری در مورد محتوای گفت وگوی تلفنی منتشر نکرد، اما سایت ترکی 'ترک برس' به نقل از محافل ریاست جمهوری ترکیه نوشت: در این تماس که در ساعات پایانی چهارشنبه انجام شد آخرین تحولات میدانی وسیاسی در سوریه و چگونگی پایان دادن به جنگ در این کشور وهمچنین همه پرسی کردستان عراق مورد بررسی قرار گرفت و دو طرف بر مخالفت خود با این همه پرسی تاکید کردند.

 

این تماس تلفنی همزمان با سفر عبدالله گل رئیس جمهوری سابق ترکیه به عربستان ودیدارش با پادشاه وولیعهد سعودی انجام می شود که در آن شماری از موضوعات مورد علاقه مشترک مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

 

ریاض همچون آنکارا مخالف برگزاری همه پرسی در کردستان عراق است وروز چهارشنبه از مقامات اربیل خواست تا همه پرسی را به عنوان گزینه ای برای تعیین سرنوشت انتخاب نکند.

 

اما ترکیه دارای روابط خوبی با قطر است که عربستان وهمپیمانانش با آن درگیر بحران هستند. وپس از قطع روابط عربستان ، امارات، بحرین ومصر با قطر، ترکیه برای جبران کمبود کالا در بازار قطر ما یحتاج این کشور را تامین نمود.

 

اردوغان نیز پیش تر در تلاش برای حل و فصل بحران کشورهای عرب حاشیه پرونده خلیج فارس به این کشورها سفر نمود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۲۴۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان