//
کدخبر: ۵۲۲۲۲ //

نخست‌وزیر پیشین اقلیم: مذاکره با بغداد و همسایگان بهترین گزینه درباره همه‌پرسی است

یکی از رهبران کردستان عراق اعلام کرد که مذاکره با بغداد و کشورهای همجوار بر سر همه‌پرسی استقلال، بهترین راه برای حل این مساله است.

نخست‌وزیر پیشین اقلیم: مذاکره با بغداد و همسایگان بهترین گزینه درباره همه‌پرسی است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه خبری ایلاف، برهم صالح، رئیس ائتلاف "به خاطر دموکراسی و عدالت سیاسی در اقلیم کردستان عراق" بعد از سکوت طولانی درباره همه پرسی استقلال تأکید کرد: تصمیم حکیمانه، مذاکره با بغداد و کشورهای همجوار و همکاری با جامعه بین‌الملل است تا استقلال کردستان ضامن ثبات و رفاه و صلح باشد.

 

صالح که یک سیاستمدار برجسته اقلیم کردستان است و چندی پیش از حزب اتحادیه میهنی جدا شد، گفت: هیچ شکی نیست که مردم کردستان حق تأسیس کشور مستقل را دارند. بی‌تردید نظر من همان نظر اکثریت مردم کردستان است اما قدرت عادلانه و حکومت با درایت وسیله تحقق استقلال است.

 

معاون نخست‌وزیر پیشین عراق افزود: ظلم و بی‌اعتمادی شهروندان به حکومت منشأ تهدید و خطر علیه استقلال است. بی‌تردید ما تأکیدمان بر داشتن حکومت عادل و متحد کردن پیشمرگ‌ها و نهادهای دموکراتیک دولتی است.

 

صالح که زمانی نخست وزیر اقلیم بود، تأکید کرد: استقلال تنها برای این نسل نیست جوانان این کشور و جوانان آینده با نتایج تصمیم امروز ما زندگی خواهند کرد. در نتیجه ما باید تصمیمات مسئولانه‌ای را اتخاذ کنیم. مذاکره و تفاهم با مردم کشورهای همجوار برای دور کردن کردستان امروز و آینده از خشونت و جنگ ضروری است.

 

اقلیم کردستان عراق تاکید دارد که با وجود مخالفت بغداد، واشنگتن، آنکارا، انگلیس و برخی طرف‌های دیگر، 25 سپتامبر همه پرسی استقلال را برگزار کند و تاکنون تمامی پیشنهادات و طرح‌ها را برای به تأخیر انداختن همه پرسی رد کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۲۲۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان