//
کدخبر: ۵۱۹۶۹ //

ترکیه در تدارک ورود به خاک سوریه/ رویدادها و تحولات ترکیه در یک نگاه/ ۲۷ شهریور

دستور آماده باش نیروهای مسلح ترکیه به ارتش آزاد سوریه برای آغاز عملیات ادلب؛ ارتش ترکیه در تدارک ورود به خاک سوریه؛ احتمال بسته شدن گمرک سیلوپی ـ هابور در مرز اقلیم کردستان عراق؛ آغاز رزمایش نظامی ترکیه در مرزهای اقلیم کردستان عراق؛ و انتظار سوریه از ترکیه برای اثبات برادری و این که حامی تروریسم نیست؛ از خبرهای مهم روز دوشنبه این کشور همسایه است.

 ترکیه در تدارک ورود به خاک سوریه/ رویدادها و تحولات ترکیه در یک نگاه/ 27 شهریور
به گزارش فرتاک نیوز،

نیروهای مسلح ترکیه به گروه های شبه نظامی معارض از جمله نیروهای ارتش آزاد سوریه برای آغاز عملیات در شهر ادلب دستور آماده باش داد.

 

به پیش بینی برخی از رسانه های داخلی ترکیه، بیش از پنج هزار نفر از نیروهای مخالف و عناصر ارتش آزاد سوریه طی این عملیات در منطقه ادلب ـ لاذقیه ـ حماء مشارکت خواهند کرد.

 

گفته می شود که اکنون ارتش ترکیه در مرزهای استان هاتای در شمال غربی سوریه در حال جا به جایی نیروست و قصد دارد از این منطقه وارد عمل شود.

 

** برخی از رسانه های خارجی هم پیشتر از آمادگی ارتش ترکیه برای بسیج نیروهای زیادی به منظور ورود به خاک سوریه در مرز خود با این کشور خبر داده بودند.

 

اسپوتنیک به نقل از یک مقام محلی در شهر 'کیلیس' ترکیه، از تحرک گسترده نظامی در این شهر و تقویت نیروهای ارتش ترکیه

 

در مرز سوریه، همچنین اعزام و استقرار نیروها و تجهیزات نظامی ترکیه از شهر 'اصلاحیه' از توابع استان 'عینتاب' در جنوب شرق ترکیه به شهر کیلیس در مرزهای مقابل منطقه 'عفرین' سوریه از هفته گذشته تا کنون خبر داد.

 

** رسانه های ترکیه از احتمال بسته شدن گمرک مرزی سیلوپی ـ هابور، گذرگاه محل تنفس اقلیم کردستان عراق در تجارت خارجی در صورت اصرار مقامات اقلیم کردستان عراق برای برگزاری همه پرسی استقلال حکایت دارد.

 

با بسته شدن این گذرگاه، اقلیم کردستان عراق دچار مشکلات اساسی خواهد شد.

 

ترکیه در کنار تعطیلی این دروازه مرزی، درصدد ایجاد دروازه مرزی و تجاری دیگری برای ترکمن ها در شمال عراق و از طریق مرزهای روستای زامار از توابع شهر ترکمن نشین تلعفر برای ارسال کالای مورد ترکمن های عراق از این دروازه مرزی است.

 

** ستاد مشترک نیروهای مسلح ترکیه از آغاز رزمایش نظامی در مرز سیلوپی - هابور نزدیکی مهم ترین دروازه مرزی ترکیه با اقلیم کردستان عراق در آستانه برگزاری همه پرسی استقلال در این اقلیم خبر داد.

 

از مدت زمان و محدوده رزمایش اطلاعاتی منتشر نشده ولی بنا به اظهارات شاهدان عینی ارتش ترکیه با تانک ها و تجهیزات پرشمار در منطقه حضور یافته اند.

 

** علی حیدر وزیر آشتی ملی سوریه می گوید که ترکیه باید نشان دهد که آیا می تواند به کشور غیرحامی تروریسم تبدیل شود و مرزهای خود را در مقابل تروریست ها برای عبور به سوی سوریه مسدود و به نابودی تروریست ها در استان ادلب کمک کند.

 

به نوشته امروز روزنامه الوطن سوریه به نقل از علی حیدر، توافق منطقه کاهش تنش در استان ادلب و دیگر مناطق، توافق موقت است و اگر ترکیه از آین آزمون موفق خارج نشود و زمان آن به پایان برسد، دولت سوریه از همه گزینه ها از جمله گزینه نظامی استفاده خواهد کرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۱۹۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان