//
کدخبر: ۵۱۹۵۴ //
برخی رهبران کرد خطاب به مقامات اقلیم:

کردستان عراق را غرق خون نکنید

شماری از اعضای رهبری احزاب کردی با تشبیه اقلیم کردستان عراق به کره شمالی، ضمن هشدار درباره واکنش تند کشورهای همسایه به این همه پرسی خطاب به مقامات این اقلیم گفتند: کردستان عراق را غرق خون نکنید.

کردستان عراق را غرق خون نکنید
به گزارش فرتاک نیوز،

بهروز گلالی نماینده اتحادیه میهنی کردستان عراق در ترکیه در مطلبی با اشاره به بی توجه رهبران کُرد عراقی به هشدارها در خصوص برگزاری همه پرسی نوشت: اگر اقلیم همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق را به تعویق نیاندازد، ترکیه با نیروهای نظامی خود وارد اقلیم کردستان عراق خواهد شد و هر اقدام سیاسی و نظامی که لازم باشد در پیش خواهد گرفت.

 

وی در ادامه مطلب خود نوشت: رهبران کرد عراقی باید هشدارهای بغداد، آنکارا و تهران را جدی بگیرند و اگر به این هشدارها توجهی نکنند کردستان عراق را در خون غرق خواهند کرد.

 

به گفته بهروز گلالی، بهتر است رهبران کرد عراقی به توصیه های دوستان کُرد خود اهمیت بدهند و همه پرسی را به تعویق بیاندازند، چرا که این اقدام تنها یک شُوی سیاسی است.

 

وی تصریح کرد: دولت با شُوهای سیاسی درست نمی شود، بلکه دولت را باید براساس عقل و منطق سیاسی ایجاد کرد .

 

نماینده اتحادیه میهنی کردستان عراق در ترکیه تاکید کرد که همه پرسی به تعویق خواهد افتاد و پس بهتر است براساس منطق سیاسی و نه منطق زور همه پرسی را به تعویق بیاندازیم.

 

همسو با این سخنان، فرید اسه سرد یکی از اعضای رهبری اتحادیه میهنی کردستان عراق نیز در مطلبی سرگشاده خطاب به رهبران کرد عراقی نوشت: متاسفانه رفتارهای اقلیم شبیه کره شمالی شده که توجهی به توصیه های بین المللی نمی کند، این در حالی است که کره شمالی دل به سلاح های اتمی خود خوش کرده اما اقلیم کردستان عراق در مقابل جامعه بین المللی چیزی برای عرضه کردن ندارد.

 

وی افزود: مواضع کشورها نشان داده است حتی اگر همه پرسی برگزار شود، منجر به تشکیل دولت کردی نخواهد شد و همه پرسی شکست خواهد خورد.

 

فرید اسه سرد تصریح کرد: شوخی با مواضع بغداد و جامعه بین المللی اقلیم کردستان عراق را از یک منطقه مقبول در سطح جهانی به یک منطقه منزوی و گوشه گیر تبدیل خواهد کرد و بهتر است رهبران کرد عراقی این فشارها را جدی بگیرند.

 

همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق براساس موافقت مسعود بارزانی با شماری از احزاب کرد عراقی در میان موج عظیمی از مخالفت داخلی و خارجی قرار است 25 سپتامبر برابر با سوم مهرماه سال جاری برگزار شود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۱۹۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان