//
کدخبر: ۵۱۸۸۶ //

اردوغان: بارزانی برای تجزیه عراق تلاش می‌کند

رئیس‌جمهور ترکیه، رئیس منطقه‌ کردستان عراق را متهم به تلاش برای "تجزیه عراق" کرده و متعهد شد پیش از برگزاری این همه پرسی "همه اقدامات لازم" برای مقابله با تبعات همه‌پرسی استقلال را در نشست امنیت ملی مورد بحث قرار دهد.

اردوغان: بارزانی برای تجزیه عراق تلاش می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به خبرنگاران پیش از عزیمت به شهر نیویورک به منظور شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل گفت: اگر شما به دنبال فروپاشی عراق هستید ما به شما نخواهیم گفت که بیایید و به کارتان ادامه دهید. ما مخالفتمان را به آنها و در مذاکرات دوجانبه گفته‌ایم.

 

اردوغان خاطر نشان کرد: من هاکان فیدان، رئیس سازمان اطلاعات ترکیه را به شهر اربیل فرستادم و به آنها اعلام شد که مرتکب یک اشتباه می‌شوند. ما به آنها گفتیم که شما بعد از آنکه این مساله را بارها مورد بحث قرار داده‌ایم به مقاومت ادامه می‌دهید.

 

اردوغان انتقادهای شدیدی را از مسعود بارزانی، رئیس منطقه خودمختار کردستان عراق با یادآوری حمایت‌های ترکیه و کمک‌های این کشور به کردستان عراق در سال‌های اخیر مطرح کرد.

 

وی گفت: زمانی که شما به مشکل برمی‌خورید پشت درهای ما می‌آیید و هرگونه کمکی از جانب ما دریافت می‌کنید اما زمانی که کار به فروپاشی عراق می‌رسد شما راه خودتان را می‌روید.

 

رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد که آنکارا تصمیم به تغییر تاریخ برگزاری نشست دو سالانه شورای امنیت ملی خود از ۲۴سپتامبر به ۲۲ سپتامبر گرفته و در همان روز این نشست نیز نشست کابینه دولت برگزار خواهد شد.

 

اردوغان با تاکید بر اینکه آنکارا و بغداد مواضع مشابهی در قبال همه پرسی دارند تمامیت ارضی آنان را "غیرقابل تفکیک" خوانده و گفت: در شهر نیویورک با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق به منظور بحث درباره این وضعیت دیدار خواهد کرد.

 

وی اظهار کرد: این مساله در ضمن دیدار من با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در این شهر هم در دستور کار خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۱۸۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان