//
کدخبر: ۵۱۸۱۸ //
وزیر خارجه آمریکا:

واشنگتن می تواند به پیمان آب و هوایی پاریس متعهد بماند

وزیر خارجه آمریکا با اعلام اینکه کشورش می تواند نسبت به پیمان آب و هوایی پاریس متعهد باقی بماند، این تعهد واشنگتن را مستلزم وجود شرایطی درست و صحیح دانست.

واشنگتن می تواند به پیمان آب و هوایی پاریس متعهد بماند
به گزارش فرتاک نیوز،

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که آمریکا می تواند در صورت وجود شرایط صحیح، در جمع امضاکنندگان پیمان آب و هوایی پاریس باقی بماند.

 

وی اعلام کرد: رئیس جمهور گفته که برای یافتن چنین شرایطی حاضر است و ما می توانیم بر سر آنچه توافق کرده ایم و هنوز به عنوان مساله ای چالشی باقی مانده در کنار دیگران باقی بمانیم.

 

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین گفت که دولت آمریکا بر سر این طرح با یک برنامه ملی مواجه است.

 

خروج از پیمان پاریس یکی از وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ بود که مدعی است مشارکت آمریکا در کاهش میزان تولید دی‌اکسیدکربن به اقتصاد کشورش آسیب می‌زند.

 

این در حالی است که بنا بر مفاد این پیمان جهانی، خروج رسمی آمریکا از این پیمان نمی‌تواند پیش از چهارم نوامبر سال ۲۰۱۹ آغاز شود و پس از آن هم روند خروج آمریکا از آن حدود یک سال طول خواهد کشید.

 

بنابراین خروج آمریکا از پیمان پاریس در اجرا نمی تواند پیش از اواسط پاییز سال ۲۰۲۰ روی دهد و این همزمان با آغاز به کار رئیس جمهور بعدی در آمریکاست که ممکن است با انتخاب مجدد ترامپ همراه شود یا شخص دیگری برنده انتخابات نوامبر سال ۲۰۲۰ باشد، که در این صورت رئیس جمهور جدید قادر خواهد بود دوباره آمریکا را به پیمان اقلیمی پاریس متعهد کند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۱۸۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان