//
کدخبر: ۵۱۵۲۴ //

آخرین تحولات میدانی حمص و حماه/ مساحت پاکسازی‌شده در مرکز سوریه به مرز ۲ هزار کیلومتر مربع نزدیک شد + نقشه میدانی

آخرین تحولات میدانی از شمال استان حمص حاکیست، عملیات علیه عناصر تروریستی محاصره شده در منطقه ادامه دارد و نیروهای جبهه مقاومت پس از تثبیت مواضع در مناطق آزاده شده، موفق به پیشروی در محورهای جدید شدند.

آخرین تحولات میدانی حمص و حماه/ مساحت پاکسازی‌شده در مرکز سوریه به مرز ۲ هزار کیلومتر مربع نزدیک شد + نقشه میدانی
به گزارش فرتاک نیوز،

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت با پشتیبانی جنگنده های روسی و پس از درگیری های سنگین و نفس گیر چند ساعته توانستند با عقب راندن تروریست ها، شهرک های « ام رجم، شلیلات، عمودیه، الهویه، رسم الصوانه،شنداخیه جنوبیه،ابو طراحه، ضهور الخنزیر و مزارع نزال » را از وجود عناصر تروریستی پاکسازی کنند.

 

در جریان این درگیری ها ۶۰ تن از عناصر تروریستی به هلاکت رسیدند؛ عملیات نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه در مناطق آزاد شده برای تثبیت مواضع ادامه دارد؛ در ۴۸ ساعت گذشته، ۱۴ شهرک و ۶ ارتفاع از وجود تروریست ها آزاد شده اند.

2050906

در این عملیات، حدود ۹۶ کیلومتر مربع از مساحت آلوده در شمال استان حمص به کنترل نیروهای جبهه مقاومت درآمد و ۱۷۵ تن از تروریست ها در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند؛ عملیات در این محور به سوی مرزهای استان حماه ادامه دارد تا امنیت مسیر شهر حمص - دیرالزور به طور کامل تامین شود.

 

از شرق استان حماه هم خبر می رسد، نیروهای سوری و مقاومت عملیات دقیقی را در نزدیکی شهرک السعن در حومه شهر سلمیه انجام دادند و توانستند شماری زیادی از تروریست ها را به هلاکت برسانند و زخمی کنند.

 

نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه در این کمین دقیق موفق شدند ۲۵ تن از عناصر تروریستی داعش را دستگیر کنند؛ در میان تروریست‌های اسیر شده نام سه سرکرده میدانی هم دیده می‌شود.

 

براساس اطلاعات به دست آمده، این گروه از عناصر تروریستی درصدد بودند به سمت مناطق شمالی و استان ادلب متواری شوند که با  رصدهای میدانی نیروهای جبهه مقاومت ناکام ماندند و در این عملیات بازداشت شدند.

 

به گزارش مشرق، در ۵ روز گذشته، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت با پاکسازی ۴۰۰ کیلومتر از مناطق آلوده در شمال استان حمص و شرق استان حماه، مجموع مساحت آزاده شده را در این محور به به هزار و ۹۵۰ کیلومتر مربع رسانده اند؛ در حال حاضر، عناصر تروریستی داعش در مساحت هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع در شمال استان حمص و شرق استان حماه در محاصره نیروهای جبهه مقاومت هستند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۱۵۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان