//
کدخبر: ۴۷۰۹۷ //

مدلی که در سوریه لباس رزم به تن کرد (+عکس)

«رانیا السلطی» در دهه سوم عمر خود به «شورای عالی ستاد فرماندهی دفاع وطنی (بسیج مردمی سوریه)» راه یافته است. ده سال قبل، او شاعر و مدل سوریه بود؛ اما «مبارزه با تروریسم» او را به پوشیدن لباس رزم کشاند و حالا به ستاد فرماندهی تشکیلاتی راه یافته ...

مدلی که در سوریه لباس رزم به تن کرد (+عکس)
به گزارش فرتاک نیوز،

موهایش را هر روز مرتب و با ظاهر تمیز و زیورآلات لباس رزم به تن می‌کند تا در کشور جنگ زده سوریه به فعالیت نظامی روزمره‌اش ادامه دهد. «رانیا» را می‌توان از معدود مسلحینی خواند که همراه با لباس نظامی، طلا به بدن خود می‌آویزد و در جبهه‌های نبرد به «عکس شاعرانه» علاقه زیادی دارد!

 

 ده سال قبل، او شاعر و مدل سوریه بود؛ اما «مبارزه با تروریسم» او را به پوشیدن لباس رزم کشاند و حالا به ستاد فرماندهی تشکیلاتی راه یافته که در ادبیات نظامی سوریه به «ارتش دوم» معروف است.

 

 نیروهای دفاع وطنی با الگوگیری از «بسیج» در ایران، با طراحی مستشاران ایرانی در سال ۲۰۱۲ در سوریه تأسیس و طی مدت کوتاهی با آموزش‌های پیشرفته‌ای که دیدند، به یکی از اصلی‌ترین بازوان دمشق در مبارزه با تروریسم تبدیل شدند. رانیا در این ساختار پیشرفت کرد و حالا به شورای عالی فرماندهی راه یافته است!

72773

رانیا در سال ۱۹۸۰ در خانواده‌ای مبارز و فلسطینی به دنیا آمد. پدرش «اکرم السلطی» از سران «ارتش آزادیبخش فلسطین» بود و در کنف حمایت ارتش سوریه به فرماندهی نیروی هوایی این سازمان شبه نظامی فلسطینی رسید. مادرش «هلا حمید» اما ترجیح داد با تحصیل در رشته حقوق، به فعال مدنی فلسطینی تبدیل و با اشغالگری صهیونیست‌ها مبارزه کند. رانیا در اردوگاه آوارگان فلسطینی «بیت جن» به دنیا آمد؛ اردوگاهی که امروز به یکی از شهرهای بزرگ جنوب استان ریف دمشق تبدیل شده است.

 

رانیا در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ملی دمشق تحصیل کرد و حدود ۱۲ سال قبل با مدرک کارشناسی «زبان انگلیسی» فارغ التحصیل شد. در سال ۲۰۱۳ اداره «مؤسسة الشهید» را به هدف حمایت از خانواده شبه نظامیان کشته شده در مبارزه با تروریسم تأسیس کرد. این اداره با الگوگیری از «بنیاد شهید» جمهوری اسلامی ایران، در ساختار سازمان دفاع وطنی تأسیس شد

منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۰۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان