//
کدخبر: ۴۴۳۲۴۵ //

شبکه برق ایران به ترکیه وصل می‌شود؟

امروز 4 بهمن ماه ابراهیم رییسی به ترکیه سفر کرد؛ سفری که با محوریت تقویت همکاری در زمینه انرژی و تمدید قرارداد بلندمدت گاز بین دو کشور انجام شده است. این موضوع را ​معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه اعلام کرده است.

شبکه برق ایران به ترکیه وصل می‌شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

امروز چهارشنبه 4 بهمن ماه 1402، ابراهیم رییسی به دعوت همتای ترکیه‌ای خود در راس یک هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی عازم آنکارا شد.

 به نقل از خبرگزاری های رسمی، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در مورد جزییات سفر ابراهیم رییسی گفت: در این سفر در حوزه همکاری انرژی و نفتی صحبت‌هایی در حال انجام است ولی مهم سرمایه‌گذاری در منابع گازی کشور است که از سوی ترکیه قرار است انجام شود.

صفری افزود: در این سفر برق ما به شبکه برق ترکیه از روش برق تکنولوژی دی سی اتصال پیدا خواهد کرد که از شهر خوی به شهر وان خواهد بود که حرکتی به جلوست و می‌توان گفت همکاری در زمینه کارهای دانش بنیان است که با این کار قرار است شبکه برق ایران به شبکه برق ترکیه وصل می‌شود.

او تاکید کرد: سفر رئیس‌جمهور به ترکیه با محوریت تقویت همکاری در زمینه انرژی است و تمدید قرارداد بلندمدت گاز بین دو کشور در این سفر انجام خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۳۲۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان