//
کدخبر: ۴۳۹۲۴۰ //

پوتین: قدرت دریایی خود را در تمام مناطق راهبردی افزایش می‌دهیم

همزمان با ادامه جنگ روسیه با اوکراین، رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه وعده داد که نیروی دریایی این کشور با قدرت بیشتر در آبراه‌های مهم جهان حضور خواهد یافت.

پوتین: قدرت دریایی خود را در تمام مناطق راهبردی افزایش می‌دهیم
به گزارش فرتاک نیوز،

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه گفت که روسیه تمام برنامه‌های خود برای ساخت کشتی و تقویت کیفی قدرت دریایی  در تمام مکان‌های راهبردی و اقیانوس‌ها اجرا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «تاس» پوتین در مراسم برافراشته شدن پرچم‌ها بر روی کشتی‌های جدید نیروی دریایی روسیه،گفت: « به یقین تمام برنامه‌های خود را برای ساخت کشتی‌ها و تقویت کیفی  نیروی دریایی روسیه در تمام مکان‌های راهبردی اجرا خواهیم کرد.»

پوتین پیشتر گفته بود که روسیه با اطمینان وظایف گسترده سیاست دریایی را اجرا و به طور مداوم قدرت نیروی دریایی را تقویت می‌کند و ۳۰ کشتی از کلاس‌های مختلف به ناوگان اضافه می‌شوند.

وی در مراسم امروز افزود:«در آینده نزدیک ناو" آدمیرال گلوکو" به ناوگان شمالی ملحق خواهد شد و کشتی موشک انداز  "ناو فورمیسنک"و مین روب "چرناوین" در ناوگان بالتیک خدمت و از مرزهای غربی روسیه محافظت خواهند کرد.»

نیروی دریایی روسیه ناوگان موشک انداز خود مجهز به انواع موشک‌های کالیبر را دریای سیاه تقویت کرده است. این کشور ناو‌های موشک انداز کلاس «کاراکورت» و کالیبر خود را در دریای سیاه بازگردانده است.

ناو موشک انداز کلاس کاراکورت در جریان نبرد با اوکراین آسیب دیده بود، اما با تعمیر آن توسط روس‌ها اینک به صحنه عملیات بازگشته است.

مسکو ناو موشک انداز کالیبر را که یک نوع سامانه موشکی کروز است از طریق آبراه «ولگا-دون» به دریای سیاه منتقل کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۹۲۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان