//
کدخبر: ۴۳۴۶۶۵ //

دبیرکل سازمان ملل: گفتگوها برای آتش بس کامل در غزه باید ادامه یابد

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: گفت‌وگوهایی که منجر به توافق شد باید ادامه یابد و منجر به آتش‌بس کامل بشردوستانه به نفع مردم غزه، اسرائیل و منطقه وسیع‌تر شود.

دبیرکل سازمان ملل: گفتگوها برای آتش بس کامل در غزه باید ادامه یابد
به گزارش فرتاک نیوز،

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل وز دوشنبه به وقت محلی درباره وضعیت خاورمیانه افزود: هفت هفته خصومت در غزه و اسرائیل تلفات وحشتناکی را به همراه داشته است که جهان را شوکه کرده است. در چهار روز گذشته، صدای تفنگ ها خاموش شده است. ما از ۷ اکتبر شاهد آزادی گروگان های اسرائیلی و خارجی بودیم که در اختیار حماس و دیگران قرار داشتند و اسرای فلسطینی از زندان های اسرائیل آزاد شدند.

دبیرکل سازمان ملل افزود که از دولت‌های قطر، مصر و آمریکا برای تسهیل این توفق قدردانی می‌کند و نقش حیاتی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ را به رسمیت می‌شناسد. سازمان ملل متحد به هر طریق ممکن از این تلاش ها حمایت خواهد کرد.

گوترش تصریح کرد: در این چهار روز، سازمان ملل متحد ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را افزایش داده و به برخی از مناطق شمالی که هفته‌ها است تا امداد رسانی به آن قطع شده است، کمک ارسال کرده است. اما این کمک به سختی نیازهای فراوان ۱.۷ میلیون آواره را برآورده می کند. فاجعه انسانی در غزه روز به روز بدتر می شود.

دبیرکل سازمان ملل دبیرکل بار دیگر خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط گروگان های باقی مانده شد و از همه کشورها خواست تا از نفوذ خود برای پایان دادن به این درگیری غم انگیز استفاده کنند و از گام های قاطع به سوی تنها آینده پایدار برای منطقه یعنی راه کار دو کشوری که اسرائیل و فلسطین در صلح و امنیت در کنار یکدیگر زندگی می کنند، حمایت کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۴۶۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان