//
کدخبر: ۴۳۴۱۳ //

واکنش تند پوتین به تحریم های آمریکا

رئیس‌جمهور روسیه گفت که ما مجبور می‌شویم به حماقت‌های آمریکا واکنش نشان دهیم.

واکنش تند پوتین به تحریم های  آمریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روسیاالیوم، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت که کشورش در مقابل اقدامات آمریکا، صبر و خویشتنداری خود را حفظ می‌کند.

وی در نشست خبری مشترک با  "سائولی نینیستو" همتای فنلاندی خود گفت: واشنگتن از مدت‌ها قبل اقدامات تحریک‌آمیز خود علیه ما را آغاز کرده است. آن‌ها شماری از دیپلمات‌های ما را در آن واحد و بدون ذکر علت اخراج کردند و سپس به مصادره املاک دیپلماتیک ما پرداختند و این امر با قوانین بین‌‌المللی در زمینه روابط دیپلماتیک کاملا در تضاد است.

پوتین تاکید کرد که تحریم‌های جدید آمریکا از نظر قوانین بین‌المللی غیرقانونی است و اصول بازرگانی بین‌المللی و قوانین سازمان تجارت جهانی را نقض می‌کند.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه گفت: همانگونه که می‌دانید ما نهایت صبر و خویشتنداری خود را در قبال اینگونه اقدامات نشان می‌دهیم، اما بالاخره مجبور خواهیم شد که واکنش نشان دهیم، زیرا نمی‌توانیم در قبال حماقت‌هایی که علیه کشورمان می‌شود، سکوت کنیم.

پوتین افزود: ما هنوز شکل نهایی سند تحریم‌های روسیه را ندیده‌ایم و لذا مواضع نهایی خود را در قبال این اقدام واشنگتن اعلام نکرده‌ایم.

کنگره آمریکا روز سه شنبه لایجه قانونی مربوط به تشدید تحریمها علیه روسیه، ایران و کره شمالی را تصویب کرد. این در حالی است که نمایندگان مجلس سنای آمریکا نیز در مورد حمایت از این سند به توافق رسیده اند. این سند بعد از تصویب در هر دو پارلمان آمریکا، باید به امضای رئیس‌جمهوری این کشور نیز برسد.

روز چهارشنبه "کنستانتین کاساچوف" رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه اعلام کرد که مسکو باید رسما به قانون مربوط به تحریمهای یکجانبه آمریکا واکنش نشان داده و اقدامات مقابله به مثل مناسبی در نظر بگیرد. این سناتور افزود، اینکه این اقدامات چه باشند، ازهم اکنون در شورای فدراسیون روسیه در حال بررسی است.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۴۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان