//
کدخبر: ۴۳۱۰۶۹ //

پوتین: اهداف روسیه در اوکراین محقق خواهد شد/ مسکو عقب‌نشینی نمی‌کند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی در نشستی در یکی از سازمان‌های این کشور اظهار کرد، مسکو در فوریه ۲۰۲۲ گزینه‌ دیگری بجز اجرای عملیات نظامی خود علیه اوکراین نداشت.

پوتین: اهداف روسیه در اوکراین محقق خواهد شد/ مسکو عقب‌نشینی نمی‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

رئیس جمهور روسیه گفت‌، مجددا تاکید می‌کند که تصمیم حمله به اوکراین به رغم مشکلاتی که از آن منتج شد، تصمیم درستی بود.

او در پاسخ به سوالی از وی با این مضمون که آیا با علم به پیامدهای تصمیمش در قبال اوکراین، بار دیگر آن را اتخاذ می‌کند، گفت: «ما انتخاب دیگری نداشتیم.» او اضافه کرد که چنین تصمیم‌هایی نباید هرگز با سادگی گرفته شوند اما او به این نتیجه رسیده بود که اقدام نظامی علیه اوکراین غیرقابل اجتناب است.

پوتین بیان کرد: «چرا؟ چون به ما از قبل از آن حمله شده بود.»

روسیه پیش از این نیز در توضیح دلایل تصمیمش برای اجرای کارزار نظامی علیه اوکراین گفت که این دلایل شامل برنامه کی‌یف برای پیوستن به ناتو و چشم انداز گسترش و نزدیک آمدن هر چه بیشتر این بلوک نظامی تحت رهبر آمریکا به مرزهای روسیه هستند.

او همچنین بر لزوم محافظت از مردم دونباس و پایان دادن به نبرد تقریبا هشت ساله که بین قوای نظامی کی‌یف و شورشیان محلی به راه افتاده بود، تاکید کرد.

این در حالی است که دلایل دیگری که روسیه پیش از این برای عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین ذکر کرده بود شامل در پیش گرفتن موضع ملی گرایانه از سوی دولت کی‌یف، رفتار این دولت با جمعیت روس‌زبانهای ساکن این کشور و همچنین تاکید ولادیمیر پوتین بر «نازی زدایی» از اوکراین می‌شوند.

پوتین در سخنرانی در ماه مه ۲۰۲۲ در جریان رژه مخصوص روز پیروزی روسیه بیان داشت، عملیات مسکو در اوکراین «پیشگیرانه و تنها تصمیم درست» بود. او ادامه داد: «روسیه در برابر یک تجاوزگری دست به یک مقابله پیشگیرانه زد. هر چند چنین اقدامی اجباری بود اما تنها تصمیم درستی بود که یک کشور مستقل و دارای حاکمیت می‌توانست اتخاذ کند.»

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۱۰۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان