//
کدخبر: ۴۳۰۷۲۸ //

مصر حاضر به پذیرش آوارگان فلسطینی نشد

به نظر می‌رسد مصر نمی‌خواهد تجربه لبنان و اردن را که ده‌ها سال است پناهندگان فلسطینی را در خود جای داده‌اند، تکرار کند. سیسی اسکان یک میلیون فلسطینی در اردوگاه‌های کشورش را ریسکی سیاسی می داند که ارزشش را ندارد.

مصر حاضر به پذیرش آوارگان فلسطینی نشد
به گزارش فرتاک نیوز،

مصر هفته‌ها است که درمورد بازکردن گذرگاه رفح گرفتار دوراهی شده است. این کشور می‌خواهد به فلسطینی‌هایی که به شدت زخمی شده‌اند کمک کند تا آنجا را ترک کنند، اما قاطعانه از فکرِ افزایش پناهندگان فلسطینی به شبه جزیره سینا خودداری می‌کند.

به گفته گاردین، برخی از مصر و رئیس جمهور مستبد آن، عبدالفتاح السیسی، به خاطر باز نکردن مرزهایش انتقاد کرده‌اند، اما فلسطینی‌ها همچنین از تکرار آنچه نکبت یا فاجعه می‌نامند - اخراج ۷۰۰ هزار فلسطینی در سال 1948 پس از ایجاد اسرائیل- بیم دارند.

همچنین به نظر می‌رسد که مصر نمی‌خواهد تجربه لبنان و اردن را که ده‌ها سال است پناهندگان فلسطینی را در خود جای داده‌اند، تکرار کند. سیسی اسکان یک میلیون فلسطینی در اردوگاه‌های کشورش را ریسکی سیاسی می‌داند که ارزشش را ندارد.

بحث درباره مهاجرت دسته‌جمعی فلسطینیان، سیسی را عصبانی می‌کند. خبرگزاری «مدا مصر» مستقر در قاهره پس از انتشار گزارشی درباره برنامه‌‌ای برای آوارگان فلسطینی غزه در صحرای سینا مصر، به مدت شش ماه تعلیق و به دادستان کل ارجاع شد.

روز چهارشنبه، رفح برای تخلیه ده‌ها فلسطینی مجروح و صدها دارنده گذرنامه خارجی باز شد، اما هیچ‌کس نمی‌داند این وضعیت تا کی ادامه خواهد داشت. علاوه بر این، روند انتخاب افرادی که می‌توانند بروند - که بین اسرائیل و مصر در قطر مذاکره شد - مبهم است. به نظر می‌رسد سفارتخانه‌ها می‌توانند برای عبور اتباع از مرز لابی کنند، اما تصمیم‌گیرنده نیستند.

نگرانی مصر این است که جریان جاری به بهمن تبدیل شود. سیسی انبوهی از تانک‌ها را در مرز جمع کرده است تا از چنین اتفاقی جلوگیری کند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۰۷۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان