//
کدخبر: ۴۲۴۴۶ //
مسئول کمیته ویژه حقوقی مجلس اعلام کرد:

اعزام تیم دیپلماتیک به عربستان ظرف ۱۰ روز آینده

مسئول کمیته ویژه حقوقی، قضایی مجلس با اعلام اینکه با هماهنگی وزارت خارجه تا 10 روز آینده نمایندگان دستگاه دیپلماسی به عربستان اعزام خواهند شد در خصوص دستور کار کمیسیون متبوع خود گفت: بزودی علل بالا بودن دعاوی مردم و دولت بطور ویژه مورد بررسی مجلس قرار می گیرد.

اعزام تیم دیپلماتیک به عربستان ظرف 10 روز آینده
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدعلی پور مختار ضمن انتقاد از کارشکنی رژیم سعودی نسبت به عدم صدور روادید برای هیات دیپلماتیک کشورمان، افزود: طبق اخبار شنیده رایزنی های وزارت خارجه در این خصوص نتیجه بخش بوده و چنانچه این مهم حاصل نشود مقامات کشور یک تجدید نظر جدی باید اتخاذ کنند.

 

وی وقوع مشکل و اتفاق غیر مترقبه در مناسک حج امسال را محتمل دانست و تصریح کرد: در چنین شرایطی حضور افراد آگاه به مسایل اتباع خارجی و آداب دیپلماتیک بسیار ضروری است، لذا امیدواریم مقدمات حضور نمایندگان دستگاه دیپلماسی در سرزمین وحی هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

 

این نماینده مجلس رویکرد ریاض در عدم صدور ویزا برای مقامات کشورمان را مغایر با حقوق بین الملل و نزاکت دیپلماتیک بشمار آورد و افزود: متاسفانه مناسبات رسمی و شرایط کنونی بر حقوق بین المللی سایه افکنده و مراودات این چنینی تنها با صرف زمان و مذاکره قبال حل خواهد بود.

 

وی در ادامه پیرامون جدیدترین دستور کار کمیسیون متبوعش گفت: مجلس همچنان به روند بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان ادامه خواهد داد و در صورت تصویب این لایحه، تغییرات جدی در حقوق اطفال ایجاد می شود.

 

پور مختار در تشریح یکی دیگر از دستور کارهای کمیسیون حقوقی خاطر نشان کرد: درصدد هستیم به زودی علل بالا بودن حجم دعاوی مردم علیه دستگاه های دولتی را مورد بررسی قرار دهیم.

 

وی اضافه کرد: دعاوی مذکور برای رسیدگی به دیوان عدالت اداری ارجاع می شود و گاها برای پرونده ای وقت های دو تا سه سال تعیین می گردد از این رو چنین چرخه معیوبی در امر رسیدگی به شکایت های مردم نیازمند قانون گذاری و یا اصلاح قانون است.

 

نماینده مردم کبودر آهنگ اطاله دادرسی در قوه قضاییه را از دیگر مشکلات لاینحل مردم نامید و گفت: کمیته ویژه مجلس در این خصوص بررسی می کند چرا در قوه قضاییه و سایر نهادهای ذیربط موانعی برای رسیدگی زودهنگام به پرونده مردم وجود دارد و راه کارهای بهبود شرایط فعلی دادرسی با مشورت نمایندگان قوه و سازمان های مربوطه مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

 

منبع: جام جم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۴۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان