//
کدخبر: ۴۲۱۲۳ //

پادشاه سعودی در راه امیر سابق قطر/اسپوتنیک: سلمان بزودی به سود پسرش کنار می رود

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: پیش بینی های دیپلمات ها ومقامات عربستانی وعربی بر اساس اطلاعات درز کرده از منابع قدرت در این پادشاهی، حاکیست سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان به دلیل وضع جسمانیش آماده کناره گیری از پادشاهی به سود پسرش در سپتامبر (شهریور) آینده است.

 پادشاه سعودی در راه امیر سابق قطر/اسپوتنیک: سلمان بزودی به سود پسرش کنار می رود
به گزارش فرتاک نیوز،

خبرگزاری روسی امروز (جمعه) در گزارشی افزود: یک منبع از کاخ پادشاهی سعودی که از او تحت عنوان مجتهد یاد شده، عربستان در توییتر خود با اشاره به صندوق سیاه اسرار خاندان سعودی گفت که ملک سلمان در این ماه با صدور بیانیه ای کناره گیری خود را از تخت پادشاهی به نفع محمد بن سلمان فرزند ولیعهد خود را اعلام می کند که احتمالا این بیانیه در سپتامبر ( شهریور) منتشر شود.

 

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع نزدیک به شاهزاده محمد بن نایف ولیعهد عزل شده این پادشادهی اعلام کرد عملیات ارتقای محمد بن سلمان به ولیعهدی به جای نایف هنگامی آغاز شد که محمد بن سلمان روابط خود را با جرد کوشنر داماد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و مشاور سیاسی وی‘ در سفر ترامپ به ریاض تقویت کرد.

 

این منبع افزود: در صورت برداشته شدن این گام‘ ملک سلمان راهی را خواهد رفت که حمد بن خلیفه امیر سابق قطر آن را طی کرد واز تخت پادشاهی به سود پسرش تمیم بن حمد عقب نشینی کرد.

 

یک منبع بلندپایه عربستانی خبر کناره گیری پادشاه و شایعات درباره اینکه شاهزاده محمد بن سلمان برای برکناری محمد بن نایف ولی عهد سابق توطئه کرده باشد تکذیب کرد.

 

این منبع در پاسخ به تحلیل روزنامه نیویورک تایمز آمریکا که گفته بود بن نایف سرنگون شد، این مطلب را عنوان کرد.

 

دو منبع سعودی مرتبط با خاندان آل سعود فاش ساختند که سه عضو مخالف بیعت با شاهزاده سلمان به عنوان ولی عهد عربستان پس از سرنگونی شاهزاده محمد بن نایف وگرفتن همه پست های آن عبارتند از احمد بن عبدالعزیز وزیر کشور سابق، عبدالعزیز بن عبدالله نماینده فقید ملک عبدالله در خاندان سعودی و شاهزاده محمد بن سعد معاون سابق شاهزاده ریاض است.

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۱۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان