//
کدخبر: ۴۲۱۲۱ //

تجمع مردم مالزی مقابل سفارت آمریکا در محکومیت رژیم صهیونیستی

گروهی از مردم مالزی پس از اقامه نماز جمعه با تجمع مقابل سفارت آمریکا در کوالالامپور، ضمن محکوم کردن اقدام رژیم صهیونیستی در بستن درب های مسجد الاقصی، خواستار پایان حمایت کاخ سفید از جنایات این رژیم شدند.

 تجمع مردم مالزی مقابل سفارت آمریکا در محکومیت رژیم صهیونیستی
به گزارش فرتاک نیوز،

گروهی از مسلمانان مالزی با فراخوان انجمن های غیردولتی امروز با راهپیمایی از مسجد 'تابونگ حاجی' در کوالالامپور تا نزدیکی سفارت آمریکا، در تجمعی حمایت خود را از مسجد الاقصی نشان دادند.

 

برای نخستین بار طی چند سال گذشته راهپیمایان تا نزدیکی سفارت آمریکا دست به راهپیمایی زدند و یکی از شرکت کنندگان گفت که اجازه تجمع در نزدیکی این سفارتخانه صادر شده است.

 

در این تجمع که صدها مسلمان مالزیایی حضور داشتند، نمایندگان برخی تشکل های غیردولتی طی سخنانی ضمن محکوم کردن دستور 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در بستن درب های مسجد الاقصی، خواستار اقدام رژیم های عربی در حمایت از مردم فلسطین شدند.

 

شرکت کنندگان در این تظاهرات با سر دادن شعارهای 'لبیک، لبیک یا الاقصی'، 'زنده باد فلسطین'، زنده باد مسجد الاقصی '، 'مرگ بر اسرائیل' و 'مرگ بر آمریکا' خشم خود را نسبت به اعمال وحشیانه رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم از جمله آمریکا نشان دادند.

 

'نجات الاقصی، آزادی فلسطین' و 'مسجد الاقصی متعلق به ماست نه آنها' از جمله نوشته هایی بود که تظاهرات کنندگان با خود حمل می کردند.

 

معترضان مالزیایی از مسجد 'تابونگ حاجی' به سمت سفارت آمریکا حرکت کردند و در فاصله چند صد متری این سفارتخانه با ممانعت نیروهای امنیتی متوقف و به ارائه سخنرانی پرداختند.

 

همزمان با ارائه سخنرانی ها چند تن از نمایندگانی تشکل های غیردولتی مالزی ضمن حضور مقابل درب ورودی سفارت آمریکا، یادداشت اعتراض آمیز خود را که خطاب به 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا نوشته شده بود، به این سفارتخانه تحویل دادند.

 

در این یادداشت خطاب به ترامپ آمده است: ما پیام خود را در ارتباط با حملات جنایتکارانه اخیر به مسجد الاقصی، کشتار سه فلسطینی و بسته شدن مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی که از صبح جمعه هفته گذشه آغاز شده است، به شما انتقال می دهیم.

 

در این نامه آمده است: ما، اتحادیه و سازمان های جامعه مدنی مالزی، شکست دولت شما برای اقدام موثر به منظور جلوگیری از خشونت علیه مسجد الاقصی را که نزد بیش از یک میلیارد و 600 میلیون مسلمان قداست دارد، بسیار بد می دانیم.

 

این نامه با اشاره به اینکه این برای نخستن بار از سال 1969 است که مسجدالاقصی به طور کامل بسته شده است، تصریح کرد: بدتر از آن، نیروهای امنیتی (رژیم صهیونیستی) کل شهر قدیم را بسته و مانع از ورود به آن شده اند.

 

معترضان مالزیایی، ا تاکید بر اینکه خشونت های اخیر رژیم صهیونیستی باعث تعجب نشده است، اعلام کردند: ما خشونت های رژیم صهیونیستی که به طور مداوم توسط آمریکا حمایت می شود را به شدت محکوم می کنیم.

 

در نامه معترضان به رئیس جمهوری آمریکا، آمده است: اسرائیل (رژیم صهیونیستی) با حمایت کامل آمریکا، سیاست های تبعیض آمیز و تعدی به حقوق مسلمانان و فلسطینی ها برای دستیابی و استیلاء بر مسجد الاقصی را بدون هیچگونه محدودیتی ادامه داده است.

 

معترضان مسلمان مالزی، اقدام رژیم صهیونیستی در بستن مسجدالاقصی را نه تنها تخطی از قوانین بین الملل خوانده، بلکه عنوان کردند این اقدام صلح جهانی را در سطح منطقه ای و بین المللی به خطر می اندازد.

 

اتحادیه سازمان های جامعه مدنی مالزی در پایان 10 درخواست از ترامپ مرح کردند و خواستار انجام اقدام جدی آمریکا به منظور توقف خشونت های رژیم صهیونیستی و تجاوز به قداست مسجد الاقصی، پایان حمایت از رژیم اشغالگر قدس، در اولویت قرار دادن مساله جابجایی سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس و لغو محدودیت های اعمال شده برای دسترسی مسلمانان به مسجد الاقصی شدند.

 

دونالد ترامپ پیشتر و در جریان مبارزات انتخاباتی اش از انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس حمایت کرده بود، اما اکنون در این مورد نگرانی دارد.

 

بنیاد القدس مالزی، اقصی شریف، سازمان فرهنگی فلسطینیان مالزی، سازمان اسلامی شورای مشورتی مالزی، شهروندان بین المللی، شبکه عدالت جهانی، سازمان مالزیایی حراست از مسلمانان از جمله تشکل های دست اندرکار برگزاری این تجمع بوند.

 

'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه گذشته پس از شهادت سه جوان فلسطینی در جریان یک درگیری با نظامیان صهیونیست در مسجد الاقصی دستور بستن درهای مسجد الاقصی را صادر کرد و اجازه نداد نمازگزاران فلسطینی در صحن این مسجد نماز به جا بیاورند.

 

صهیونیست ها روز یکشنبه نیز به صورت موقت اجازه دادند نمازگزاران در صورت عبور از گیت های امنیتی و بازرسی الکترونیکی وارد مسجد الاقصی شوند که این درخواست با مخالفت فلسطینی ها مواجه شد و نمازگزاران فلسطینی به تحصن در اطراف مسجد الاقصی پرداختند.

 

گروه 'مالایی های جهان اسلام' نیز در نامه های اعتراض آمیزی به سازمان ملل و 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا، اقدام رژیم اشغالگر قدس را برای بستن موقت درب های مسجدالاقصی محکوم کردند.

 

'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی نیز روز یکشنبه بستن درب های مسجدالاقصی و ممانعت از اقامه نماز توسط رژیم اشغالگر قدس در این مسجد را محکوم کرد.

 

وزارت امور خارجه مالزی نیز در بیانیه ای ضمن محکوم کردن این اقدام رژیم صهیونیستی به 'شدیدترین لحن'، اعلام کرد جلوگیری از ورود نمازگزاران مسلمان به مسجدالاقصی نقض قوانین و هنجارهای بین المللی است.

 

وزارت امور خارجه مالزی تاکید کرد 'این اقدام تحریک آمیز اسرائیل (رژیم اشغالگر قدس) به منزله نقض آشکار حرمت اماکن مقدس اسلامی و نقض جدی حقوق مسلمانان برای انجام مراسم مذهبی خود در مکان های مقدس است که باید بدون محدودیت برگزار شود'.

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۱۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان