//
کدخبر: ۴۰۹۵۱۰ //

بدترین کشورهای جهان برای کودکان در سال ۲۰۲۳

شاخص جهانی حقوق کودک در سال ۲۰۲۳ میلادی نشان می‌دهد که کشورهای چاد، سودان جنوبی و افغانستان بدترین کشورهای جهان برای کودکان هستند.

 بدترین کشورهای جهان برای کودکان در سال ۲۰۲۳
به گزارش فرتاک نیوز،

سازمان بین‌المللی موسوم به «حقوق کودکان»، وضعیت کودکان در ۱۹۳ کشور جهان را از نظر شاخص‌های زندگی، مراقبت بهداشتی، آموزش، حفاظت و فراهم‌کردن محیط برای تأمین حقوق، بررسی می‌کند

بر اساس گزارش شاخص جهانی حقوق کودک که از سوی این سازمان مذکور تهیه شده است، کشورهای چاد، سودان جنوبی و افغانستان بدترین کشورهای جهان برای کودکان هستند و پایین‌ترین رتبه را در رتبه‌بندی جهانی از میان ۱۹۳ کشور جهان به دست آورده‌اند.

این گزارش توضیح داده است که افغانستان در رده‌بند این سازمان، با درجه‌ ۰.۲۰۲ در جایگاه ۱۹۱ جهان قرار دارد.

در گزارش این سازمان آمده است که ممنوعیت آموزش دختران پس از رسیدن طالبان به قدرت در افغانستان، باعث افزایش ازدواج و کار کودکان شده است.

پیش از این، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) هشدار داد که در سال جاری میلادی، حدود ۲.۳ میلیون پسر و دختر افغان با سوء‌تغذیه حاد مواجه خواهند شد.

همچنین ۱.۶ میلیون کودک در افغانستان که برخی از آنان فقط شش سال سن دارند، در شرایط خطرناک‌ کار می‌کنند.این در حالی است که سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان ملل متحد (یونسکو) در گزارش اخیر خود در مورد کودکان افغانستان نوشته بود که بیش از ۱.۲ میلیون کودک در افغانستان از آموزش محروم هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۹۵۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان