//
کدخبر: ۳۸۶۳۲۶ //

کمیته بین المللی نجات: ۱۵ میلیون سوری نیاز به کمک دارند

«دیوید میلیبند» مدیر کمیته بین المللی نجات یکشنبه شب گفت که در پی زلزله در شمال سوریه، ۱۵ میلیون نفر در سراسر این کشور به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

کمیته بین المللی نجات: ۱۵ میلیون سوری نیاز به کمک دارند
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیر کمیته بین المللی نجات همچنین افزود که این سازمان از طریق ترکیه به شمال سوریه کمک‌های بشردوستانه را ارسال می‌کند.

از سوی دیگر نماینده سازمان جهانی بهداشت در سوریه به الجزیره گفت که ۱۴۰ هزار نفر در زلزله این کشور آسیب دیده‌اند.

همچنین سازمان جهانی بهداشت برای کمک به زلزله‌زدگان سوریه و ترکیه درخواست کمک فوری ۴۲ میلیون دلاری کرده است.

وزارت خارجه سوریه پیش تر در بیانیه‌ای از کشورهای عضو سازمان ملل، دبیرخانه این سازمان، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی خواسته بود تا به سوریه و دولت این کشور برای حل فاجعه انسانی ناشی از زلزله اخیر کمک کنند.

وزارت خارجه سوریه گفته بود: این نهادها می‌توانند در زمینه نجات زلزله ‌زدگان، بیرون کشیدن جنازه‌ها و ارائه کمک‌های غذایی و بهداشتی به شهروندان سوری کمک کنند.

وزارت خارجه سوریه همچنین از کشورها و نهادهایی که با ملت این کشور ابراز همبستگی و برای کمک به آنان در این شرایط دشوار اعلام آمادگی کردند، نهایت قدردانی را کرد.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه (۱۷ بهمن) جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند. در جریان این زمین لرزه ۷.۸ دهم ریشتری خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند و در این راستا کمک‌هایی نیز به دو کشور شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۶۳۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان