//
کدخبر: ۳۲۱۹۹۶ //

اختلافات میان آنکارا و مسکو، نشست میان پوتین و اردوغان را به تعویق انداخت

پس از تماس تلفنی اخیر رئیس‌جمهور ترکیه با همتای روسی خود، منابع آگاه خبر دادند که نشست امروز دو طرف به علت وجود اختلافات درباره برخی مسائل به زمانی دیگر موکول شده است.

اختلافات میان آنکارا و مسکو، نشست میان پوتین و اردوغان را به تعویق انداخت
به گزارش فرتاک نیوز،

 دو منبع ترکیه‌ای آگاه، عصر امروز (چهارشنبه)، به روزنامه قطری «العربی الجدید»‌ خبردادند که اختلافات میان آنکارا و موسکو نشست میان رؤسای جمهور این دو کشور را که قرار بود، امروز، در شهر سوچی برگزار شود، به تعویق انداخته است.

یک منبع امنیتی آگاه که نخواست نامش فاش شود، در این خصوص به این روزنامه قطری خبر داد: «این نشست از پیش‌برنامه‌ریزی شده بود و انتظار می‌رفت، امروز چهارشنبه، در شهر سوچی برگزار شود و در آن به مسائل مهم زیادی پرداخته شود از جمله پرونده سوریه، افغانستان، لیبی و دیگر پرونده‌های مشترک».

منبع یادشده ادامه داد که اختلافات دو طرف به مسائل مربوط به اوکراین و افغانستان مربوط بوده به‌ویژه به علت حمایت و مشارکت ترکیه در ابتکار بین‌المللی «چارچوب کریمه» که این شبه‌جزیره را بخشی از اوکراین در نظر می‌گیرد.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه، روز دوشنبه گذشته، در نشست چارچوب کریمه در کی‌یف مشارکت کرده بود؛ نشستی که در آن ۴۶ هیأت از کشورها و سازمان‌های مختلف حضور پیدا کردند.

منبع مذکور همچنین گفت: «به نظر می‌آید که مسکو از موضع ترکیه ناراضی است همچنین از جشن‌های ملی اوکراین که در آن پهپادهای بیرقدار B2 در کی‌یف رژه رفتند».

یک منبع در وزارت امور خارجه ترکیه نیز در گفت‌و‌گو با العربی الجدید ضمن تأیید این خبر، گفت که علت این تعویق به اختلافات مربوط به اوکراین و افغانستان باز می‌گردد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که رؤسای جمهور دو کشور شنبه گذشته تلفنی با یکدیگر گفت‌و‌گو کردند.

بر اساس بیانیه دفتر اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمور این کشور با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود در تماس تلفنی مذکور درباره راه‌های تقویت روابط میان دو کشور و همچنین برخی مسائل منطقه‌ای از جمله تحولات افغانستان گفت‌و‌گو کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۱۹۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان