//
کدخبر: ۳۱۹۶۱۶ //

هاوایی نیز با خطر آتش سوزی مواجه است

شدت آتش سوزی های بی سابقه در نواحی غرب آمریکا نه تنها باعث تاثیر بر کیفیت هوا در سراسر این کشور شده، بلکه اکنون این وضعیت ایالت هاوایی آمریکا در اقیانوس آرام را نیز با خطر آتش سوزی مواجه کرده است.

هاوایی نیز با خطر آتش سوزی مواجه است
به گزارش فرتاک نیوز،

نشریه آمریکایی یو.اس.ای تودی با انتشار این خبر نوشت: شدت آتش سوزی های غرب آمریکا باعث کیفیت نامطلوب شرایط آب و هوایی در سراسر این کشور شده و تاثیرات این آتش سوزی ها شرایط آب و هوایی خشک در ایالت هاوایی را پدید آورده است.

یو.اس.ای تودی نوشت: تاکنون دو کانون بزرگ آتش سوزی  «باتلگ» در ایالت اورگان و «دیکسی» در ایالت کالیفرنیا درمجموع  حدود یکهزار و ۴۶ مایل مربع (بیش از دوهزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع) را طعمه حریق ساخته است.

بنابراین گزارش شدت حرارتی که این آتش سوزی های مهیب در غرب آمریکا بوجود آورده اند، باعث  پدید آمدن شرایط خشک  شده که به همراه بادهای شدید  ایالت هاوایی را هم اکنون در وضعیت خطر آتش سوزی قرار داده بطوریکه در برخی از جزایر این ایالت همچون «لانایی» و «مایئی» وضعیت هشدار بادهای خشک اعلام شد.

هاوایی نیز با خطر آتش سوزی مواجه است

خطر طغیان سیل در مناطق دچار آتش سوزی

یو.اس.ای تودی در ادامه این گزارش نوشت: هرچند خبرهای خوش آیندی از وقوع بارندگی در مناطقی که دچار آتش سوزی های مهیب شده اند در راه است، اما این بارندگی ها بصورت توفان است که مقامات نسبت به طغیان سیل به ساکنان محلی هشدار می دهند.

در ایالت اروگان پرچم قرمز برافراشته شد

در روزهای اخیر شرایط خشک و دمای بالای هوا باعث ادامه آتش سوزی های مهیب در غرب آمریکا شده بطوری که هم اکنون در ایالت اروگان با وخامت آتش سوزی، پرچم قرمز به نشانه وضعیت هشدار برافراشته شده است.

به گفته اداره «خدمات ملی آب و هوایی» ایالت اورگان،  وقوع توفان دراین ایالت که همراه با آذرخش خواهد بود در بوجود آوردن کانون های جدید آتش در این ایالت از آمریکا تاثیر مضاعفی خواهد داشت.

ایالت اروگان کانون بزرگترین آتش سوزی

بنابر گزارش رسانه های آمریکایی در روزهای اخیر: ایالت اروگان هم اکنون شاهد بزرگترین کانون آتش سوزی دراین بخش از آمریکا بوده و آتش سوزی به نام «بوتلگ فایر» در مناطق جنگلی «وینما» که یک پارک ملی حفاظت شده محسوب می شود ، بیش از ۶۴۵ مایل مربع(۱۶۷۰ کیلومتر مربع) را طعمه حریق ساخته است.

ایالت آیوا در وضعیت نامطلوب تنفسی

دود ناشی از آتش سوزی های مهیب در غرب آمریکا و همچنین در کانادا که هم اکنون به سمت  نواحی شرقی و جنوبی آمریکا در حال پیش روی است، کیفیت هوا را برای سالمندان، کودکان و افرادی که دارای مشکلات تنفسی و عارضه قلبی هستند نامناسب کرده است.

دودهای متصاعد شده از آتش سوزی های گسترده در ایالت های غربی آمریکا و  جنوب غرب کانادا وارد آسمان ایالت آیوا شده است.

آمریکا نزدیک به ۳۴هزار مورد آتش سوزی

سی ان ان در تیرماه گذشته گزارش داد: تا به امروز ۳۳هزار و ۹۵۳ مورد آتش سوزی در نواحی و ایالت های غربی آمریکا رخ داده که درمجموع  بیش از ۸۳۴ هزار هکتار از اراضی را طعمه حریق قرار داده است.

هاوایی نیز با خطر آتش سوزی مواجه است

دود آتش سوزی ها در مناطق وسیعی از آمریکا

سی ان ان همچنین گزارش داد: تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که دود برخاسته از آتش سوزی های مهیب در غرب آمریکا هم اکنون بخش وسیعی از این کشور را فرا گرفته و به سمت ایالت های مرکزی و شرقی کشیده شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۹۶۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان