//
کدخبر: ۲۹۴۳۹۹ //

بابانوئل ناقل کرونا مرگ ده‌ها نفر را رقم زد/ او هدیه مرگ را به خانه سالمندان در نروژ برد

بازدید یک بابانوئل مبتلا به ویروس کرونا از یک خانه سالمندان در بلژیک تا به حال منجر به مرگ ده‌ها تن از ساکنان این خانه سالمندان در اثر ابتلا به این بیماری شده است.

 بابانوئل ناقل کرونا مرگ ده‌ها نفر را رقم زد/ او هدیه مرگ را به خانه سالمندان در نروژ برد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، بازدید یک بابانوئل کرونایی از یک خانه سالمندان در بلژیک تا به حال به ابتلا و مرگ ده ها تن از ساکنان این خانه سالمندان به بیماری کووید 19 منجر شده است.

در اوایل دسامبر یک فرد ناقل ویروس کرونا که بعد از چند روز تست کرونایش مثبت اعلام شد از یک خانه سالمندان در شهر مول بلژیک بازدید کرد که تا به حال منجر به مرگ 26 نفر از ساکنان این خانه سالمندان شده است.

این خبر را روز جمعه سخنگوی یک نهاد بهداشتی دولتی در بلژیک اعلام کرد.

به گفته وی بابانوئل کرونایی بعد از ملاقات از این خانه سالمندان تست کرونایش مثبت شد و بعدها همان نوع ویروس کرونا به جان ساکنان این خانه سالمندان افتاده و 179 نفر از آن ها را مبتلا کرد. رسانه های بلژیکی از 85 تست مثبت کرونا در بین ساکنان و 40 تست دیگر در بین پرسنل این خانه سالمندان خبر داده اند.

این مقام بهداشتی در بلژیک با بیان اینکه کاملا مشخص نیست که شیوع کرونا به دلیل دیدار بابانوئل از این مرکز اتفاق افتاده در عین حال گفت: همه در این باره اتفاق نظر دارند که برگزاری چنین مراسمی در این دوران سخت ایده خوبی نبوده است.

خانه های سالمندان در بلژیک به شدت تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته وآمارهای مبتلایان و فوتی ها در این اماکن به صورت چشمگیر افزایش داشته است. از ابتدای شیوع کرونا در این کشور 11066 نفر از ساکنان این اماکن در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند که شامل 57 درصد همه مرگ های کرونایی در این کشور می شود.

سازمان عفو بین الملل در ماه نوامبر دولت بلژیک را به قصور و کوتاهی در مسئله حمایت از ساکنان خانه های سالمندان متهم کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۴۳۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان