//
کدخبر: ۲۴۴۴۶۴ //

آماده مذاکره مستقیم با تل‌آویو هستیم

سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان تأکید کرد اگر اسرائیل با تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس موافقت کند تشکیلات خودگردان آماده امضای توافق صلح با تل‌آویو ظرف دو هفته است.

آماده مذاکره مستقیم با تل‌آویو هستیم
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، نبیل ابوردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در گفتگو با خبرنگاران در رام الله گفت: ما با دولت اسرائیلی تعامل می‌کنیم که هرگونه فرصت صلح را از بین می‌برد و دولت آمریکا اسرائیل و فلسطینی‌ها را به نزاع دائم می‌کشاند.

ابوردینه گفت: نزاع فلسطین و اسرائیل از طریق معامله‌ آمریکایی‌ها حل نمی‌شود بلکه از طریق مذاکرات میان اسرائیل و فلسطین حل می‌شود. ما مقابل یک نقطه تحول هستیم آیا اسرائیل صلح را انتخاب می‌کند یا نزاع مستمر را؟ رئیس ما خواهان صلح است اما دشوار است رهبری پیدا کرد که آماده امضای شروط آمریکا باشد. ما خواهان شریکی هستیم که صلح را بخواهد. ما مردانی مثل شیمون پرز، رئیس پیشین رژیم صهیونیستی و اسحاق رابین، نخست‌وزیر پیشین این رژیم را می‌خواهیم که از صلح حمایت کنند.

وی تأکید کرد: ما تحمل و صبر می‌کنیم چراکه نمی‌خواهیم اوضاع بدتر شود. ما می‌خواهیم مردم اسرائیل در مبارزه با تروریسم جدی باشند اگر این اتفاق نیفتد به مردم اجازه می‌دهیم مسلح شوند.

وی در تلاشی برای مطمئن کردن اسرائیلی‌ها درباره جدیت تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: هماهنگی امنیتی ادامه دارد.

تشکیلات خودگردان اکنون برای آغاز مذاکرات با مکانیزم چندطرفه تلاش می‌کند که آمریکا یکی از طرف‌های آن باشد اما هیچ کشور بزرگی آماده اجرای این طرح نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۴۴۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان