//
کدخبر: ۲۳۳۰۲۸ //

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا درباره خطر قریب‌الوقوع کره‌شمالی هشدار داد

"جان بولتون"، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید، ضمن انتقاد از سیاست رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال کره‌شمالی، درباره خطر قریب‌الوقوع از جانب کره شمالی هشدار داد.

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا درباره خطر قریب‌الوقوع کره‌شمالی هشدار داد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نوشته روزنامه ژاپن تودی، بولتون که به دنبال تشدید اختلافات با "دونالد ترامپ"، به‌ویژه در رابطه با سیاست او در قبال کره شمالی، سپتامبر از سمتش برکنار شد، دوشنبه توئیت کرد:‌ نیروهای آمریکا و متحدان ما در معرض خطر قریب الوقوع قرار دارند و جلوگیری از آن مستلزم اتخاذ سیاستی کارآمدتر قبل از دستیابی کره شمالی به فناوری برای تهدید خاک آمریکاست.

بولتون، از مخالفان سرسخت کره شمالی، به نشست 2018 ترامپ و "کیم جونگ اون"، رهبر کره شمالی در سنگاپور بدبین بود و به ترامپ توصیه کرده بود، محتاطانه رفتار کند.

پس از نشست فوریه ترامپ و کیم در هانوی ویتنام، روند مذاکرات خلع سلاح هسته ای به بن بست خورد و پیونگ یانگ اعلام کرد، چنانچه واشنگتن تا پایان امسال پیشنهاد تازه ای در رابطه با این مذاکرات ارائه نکند، باید در انتظار هدیه کریسمس کره شمالی باشد.

بولتون در مصاحبه با سایت خبری آمریکایی "اکسیوس" اعلام کرد، دولت ترامپ واقعا قصد ندارد مانع تبدیل شدن پیونگ یانگ به قدرت هسته ای مشروعی شود که قادر به شلیک موشک به دیگر کشورهاست. به عبارت دیگر، او مسیری متقاوت را طی می کند.

شبکه فاکس نیوز آمریکا دوشنبه اعلام کرد، مقامات آمریکایی برای شناسایی نشانه های هدیه احتمالی کره شمالی به تب و تاب افتاده اند. شبکه "سی ان ان" نیز به نقل از یکی از مقامات آشنا به تفکرات کیم اعلام کرد، هدیه کره شمالی احتمالا اتخاذ رویکردی سختگیرانه در قبال آمریکاست که حذف مبحث خلع سلاح هسته ای از دستور کار مذاکرات، یکی از مفاد این رویکرد است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۳۰۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان