//
کدخبر: ۱۲۵۱۹۹ //

فرودگاه «ابها» در عربستان هدف حمله پهپادهای یمنی قرار گرفت

واحد پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن از هدف قرار گرفتن فرودگاه ابها در منطقه عسیر واقع در جنوب غرب عربستان با یک فروند پهپاد 'قاصف 1' خبر داد.

 فرودگاه «ابها» در عربستان هدف حمله پهپادهای یمنی قرار گرفت
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از شبکه المسیره حاکیست: بر اثر این حمله تمامی پروازها در این فرودگاه به حالت تعلیق در آمد.

عملیات امروز سومین تهاجم به این فرودگاه محسوب می شود. 12 آوریل گذشته نیز در اثر حمله پهپاد قاصف یک به این فرودگاه تمامی پروازها برای 12 ساعت تعطیل شد و سعودی ها مجبور شدند از فرودگاه های جیزان، ریاض و جده به عنوان فرودگاه جایگزین استفاده کنند.

همچنین پهپادهای یمنی در 26 می سال گذشته به این فرودگاه حمله کردند که موجب تعلیق پروازها شد.

ارتش و کمیته های مردمی یمن که طی سه سال و نیم گذشته در میدان نبرد، تلفات سنگینی را به نظامیان متجاوز وارد کرده اند، اکنون با هدف قرار دادن فرودگاه های امارات و عربستان، تاکتیک حمله به تاسیسات زیربنایی و اقتصادی را در دستور کار قرار خود داده اند.

پهپادهای 'صماد 3' دوشنبه پنجم شهریور با حمله به فرودگاه بین المللی 'آل مکتوم دبی' خسارات قابل توجهی به آن وارد کردند. این تهاجم به قدری دقیق و از پیش تعیین شده بود که بیش از 95 درصد از پروازهای این فرودگاه به حالت تعلیق درآمد.

کارشناسان سیاسی می گویند: اکنون نیروهای یمنی بعد از ناکام گذاشتن ائتلاف در اشغال الحدیده با کسب توانایی برای ضربه زدن به اهداف اقتصادی، موضع برتری در مذاکرات آتی را خواهند داشت و بهتر می توانند از منافع مردم این کشور دفاع نمایند.

عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

تجاوز سعودی ها به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۵۱۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان