//
کدخبر: ۱۱۴۲۲۷ //

تقویت روابط چین، ایران و اعراب شکست آمریکا در منطقه است

دبیرکل انجمن چین و اعراب با بیان اینکه برای مقابله با هژمونی آمریکا باید کشورها با یکدیگر متحد شوند، گفت: در همین راستا تقویت روابط ایران، چین و اعراب ضروری است و باعث شکست آمریکا در منطقه می شود.

 تقویت روابط چین، ایران و اعراب شکست آمریکا در منطقه است
به گزارش فرتاک نیوز،

'چن شین خویی' (chen xinhui) خاطر نشان کرد: چین با کشورهای عربی و ایران روابط گسترده و نزدیکی دارد و این مناسبات با یکدیگر پیوند خورده است و از یکدیگر تاثیر پذیر است.

وی نقض برجام از سوی آمریکا را نشانه ای از سلطه جویی این کشور دانست و گفت که واشنگتن راهبردهای یکجانبه گرایانه ای دارد که می تواند بسیار خطرناک باشد و کشورهای دیگر را به زحمت بیاندازد.

این مقام چینی تصریح کرد: آمریکا می خواهد در کنار تحریم ایران، اقتصاد دیگر کشورها و شرکت هایی را که با ایران همکاری می کنند هدف قرار دهد و لازمه مقابله با این کشور هوشیاری و اتحاد است.

معاون بنیاد صلح و توسعه خاورمیانه (Middle East Foundation for Peace and Development) در چین تاکید کرد: تا زمانی که چین، ایران و اعراب، روابط پایدار و رو به رشدی داشته باشند بهتر می توانند با یکدیگر در خاورمیانه همکاری کنند و به پیشبرد ثبات در این منطقه و مقابله با برتری طلبی آمریکا کمک کنند.

این مقام چینی گفت: چین و کشورهای منطقه خاورمیانه لازم است با یکدیگر همکاری نزدیکی داشته باشند و تا وقتی این همکاری ها گسترده باشد می تواند سیاست های آمریکا را در این منطقه خنثی کنند برای نمونه سرمایه گذاری های چین و کشورهای دیگر منطقه و اعراب در خاورمیانه، می تواند نفوذ واشنگتن را در منطقه کاهش دهد.

چن، با اشاره به همکاری های چین و کشورهای منطقه، جنگ تجاری آمریکا علیه چین را مذمت کرد و گفت: این روند و توافقاتی که چین در حال امضای آن با کشورهای دیگر است باعث خواهد شد به تدریج کشورها اعتمادشان را به آمریکا از دست بدهند و به دنبال همکاری های تجاری گسترده تر با چین باشند.

دبیرکل انجمن چین و اعراب ابراز امیدواری کرد در سایه هشتمین همایش چین و عرب که ماه جاری میلادی در پکن برگزار شد مناسبات چین و کشورهای منطقه خاورمیانه گسترش یابد و توافقاتی که میان آنها امضا شده است باعث پیشبرد ثبات و رشد روابط اقتصادی گردد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۴۲۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان