//
کدخبر: ۱۱۳۰۶۹ //

سفر یک هیأت اقتصادی عربستان به اقلیم کردستان عراق

رسانه‌های کرد از سفر یک هیأت تجاری عربستانی عالی‌رتبه بنا به دستور ولیعهد عربستان به اقلیم کردستان عراق خبر دادند.

سفر یک هیأت اقتصادی عربستان به اقلیم کردستان عراق
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از النشره، یک منبع در کنسولگری عربستان اعلام کرد: هیأتی از بازرگانان و سرمایه‌گذاران سعودی به منظور بررسی پروژه‌های سرمایه‌گذاری در اقلیم کردستان عراق به اربیل سفر کرده و با نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم دیدار کردند.

این منبع همچنین اعلام کرد: سفر این هیأت عربستانی طبق دستور شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور به اربیل صورت گرفته است. عراق و عربستان هفته گذشته از "باز شدن صفحات جدیدی از همکاری دوجانبه" خبر دادند.

نیچروان بارزانی (۲۳ ژوئیه) یکم مرداد از هیأت عربستانی استقبال کرد که شامل سامی بن عبدالله العبیدی، رئیس اتاق‌های بازرگانی عربستان، عبدالعزیز الشمری، سفیر عربستان در عراق، منصور فیصل العتیبی، سر کنسولگر عربستان در اقلیم کردستان عراق و نیز تعدادی از رؤسا و اعضای اتاق‌های بازرگانی در عربستان است.

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: اعضای این هیأت سعودی بر تمایلشان نسبت به سرمایه‌گذاری در اقلیم کردستان عراق تاکید کردند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است: دو طرف درخصوص فرصت‌های همکاری، سرمایه‌گذاری و تقویت روابط اقتصادی و تجاری در تمامی زمینه‌ها از جمله صنعت، کشاورزی و گردشگری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

طبق گزارش این بیانیه، دو طرف بر سر ایجاد مرکزی برای آغاز فعالیت تجاری، اقتصادی، همکاری و سرمایه‌گذاری در تمامی مناطق عراق به عنوان گام نخست به اتفاق‌نظر رسیدند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۳۰۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان