//
کدخبر: ۴۴۷۷۶۶ //

نماینده شایسته چه ویژگی‌هایی دارد

فریدون همتی نماینده دورهفتم واستاندار استانهای هرمزگان ،قزوین،قم ومدیریت صداوسیمادرچنداستان باداشتن سوابق مدیریتی بسیارموفق می تواند ویژگیهای یک نماینده شایسته داشته باشد.

نماینده شایسته چه ویژگی‌هایی دارد

به گزارش فرتاک نیوز،انتخابات مظهر اراده و تصمیم گیری برای سرنوشت هر جامعه‌ است و مردم برای انتخاب نماینده اصلح و شایسته بر اساس معیارهای خود، پای صندوق های رأی می‌روند و آزادانه مشارکت می کنند.

انتخابات به حدی رخداد بزرگ و تعیین کننده است که در همه محافل جامعه پیرامون آن بحث و جدل می‌شود و همه برای تعیین سرنوشت خود به تحقیق در مورد کاندیداها می‌پردازند.

انتخابات برای هر کسی مهم و سرنوشت ساز است و فرد برنده بر اساس آرای مردم چهار سال بر کرسی سبز مجلس تکیه می‌زند. اگر چه مردم در تلاش برای انتخاب شایسته‌ترین فرد ممکن برای وکیل مدافع خود در مجلس هستند ولی خواه‌ناخوا انتخاب میان چند نفر گاهی مشکل و حتی سخت به نظر می‌رسد.

هر فردی در جامعه بر اساس یکسری مسایل و معیارهای خاص، کاندیدای مورد نظر را انتخاب می کند، در بسیاری از موارد صداقت و پاکی معیار اصلی پنداشته می‌شود و برخی دیگر، کاندیدایی را ترجیح می‌دهند که باسواد، اهل فن، دارای روابط قوی و قدرت لابی گری، کارنامه عالی مدیریتی و از همه مهمتر مردمی و از جنس مردم بوده و از دادن وعده های نشدنی پرهیز کند.

جمع کثیری از مردم بر این باورند نماینده باید از جنس خودشان باشد تا محنت و گرفتاری آنان را به گوش مسوولان عالی رتبه برساند و در نهایت منجر به بهبود وضعیت شهر و منطقه خود شود.

انتظار مردم از نماینده در این روزهای پر مشقت و تنگنای اقتصادی و معیشتی، پیگیری مطالبات و خواسته ها و ایجاد اشتغال با فراهم سازی بسترها و جلب سرمایه‌گذار، تصویب مصوبات قانونی به نفع مردم و دفاع از حق قانونی و اساسی ایشان در مجلس است.

در نزد مردم، کاندیدایی شایسته است که کارنامه درخشان داشته، اهل عمل، حق طلب، پیگیر، متواضع بوده و راه و رسم نمایندگی مجلس را بخوبی بلد باشد، از جایگاه اش برای نزدیکان خود استفاده نکند، ظرفیت و پتانسیل شهر و دیار خود را بخوبی شناخته باشد، توجه ویژه ای به نیروهای توانمند، جوان و با دانش داشته و برای حل مشکلات همه تلاش و توان خود را بکار گیرد.

مردم، نماینده ای می خواهند که در زمان تبلیغات برنامه هایش را ارائه دهد. نه اینکه در ستادهای انتخاباتی موسیقی کُردی پخش کنند و باعث آزار و اذیت کسبه و بازاریان شوند، مردم دیگر شعار و صحبت های بدون پشتوانه عملی، وعده های توخالی و دور از ذهن را باور نمی کنند، آنها نماینده‌ای از جنس خودشان می خواهند تا در میدانی بزرگ، حق آنها را بگیرد نه اینکه از مجلس به عنوان سکوی ترقی خود و اطرافیانش استفاده کند.

درپایان نتیجه می گیریم فریدون همتی درطول دوران چهارساله نمایندگی خود درمجلس ومدت مدیریتش بعنوان استاندار ومدیریت صدا وسیما ،فراقبیله ای وایلی عمل کرده ودارای همه ویژگیهای یک نمایند شایسته می‌ باشد .که درواقع این ویژگیهای مثبت دردوران مدیریت ایشان باعث شده امروز بعنوان شانس اول ورود به مجلس درحوزه شمالی ایلام مطرح شود.

 

نویسنده : ایرج فریادیان

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۷۷۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان