//
کدخبر: ۴۴۰۴۲۷ //

رهایی جوان دره‌شهری، از چوبه‌دار اعدام با تلاش هئیت صلح ایلام

عضو ارشد هئیت صلح و ستاد صبر دادگستری استان ایلام، از رهایی یک جوان متهم به قتل عمد از چوبه‌دار اعدام با تلاش هیئت صلح و ستاد صبر دادگستری استان در شهرستان دره‌شهر خبر داد.

رهایی جوان دره‌شهری، از چوبه‌دار اعدام با تلاش هئیت صلح ایلام

به گزارش فرتاک نیوز،دکتر «کمر وطنی» در جلسه امضائ صلح نامه و گرفتن رضایت از اولیای دم مقتول، اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی، ایثار و از خودگذشتگی هیئت صلح و ستاد صبر دادگستری استان یک فقره قتل عمد که هفت سال پیش در شهرستان دره‌شهر به وقوع پیوست به سازش ختم شد و متهم از چوبه دار اعدام رهایی یافت.

وی افزود: جلسه صلح و سازش بین خانواده‌های محترم و بزرگوار «ز» و « الف»، بوده و دور هم جمع شده‌ایم تا یک بار دیگر مردانگی و گذشت را که سیره امامان معصوم هست را تحقق ببخشیم.

وطنی با بیان اینکه جامعه امروزی به شدت نیازمند راستگویی و احترام به بزرگان است چرا که این دو مقوله مهم می‌تواند خیلی از مشکلات جامعه را حل و فصل کند،افزود: فرآیند میانجی گری یک فرآینده سخت و پیچیده بوده چرا که جامعه هدف که مورد میانجی گری قرار می‌گیرند قربانی و مصیبت دیده هستند لذا داوری در این میان بسیار سخت است.

عضو ارشد مجمع مردمی صلح و سازش استان ایلام، با تاکید بر اینکه در راستای امر خیر قدم برداشتن خداوند کمک کار انسان است، خاطرنشان کرد: میانجی گری و ایجاد صلح در بین مردم به معنای واقعی کلمه به جامعه آرامش می‌بخشد.

وطنی با تاکید بر اینکه مطمئن باشید لذتی که در بخشش و گذشت است در انتقام نیست، تصریح کرد: ایجاد صلح، نوع دوستی و گذشت موجب برکت و نشاط در جامعه می‌شود که در این راستا همه انسان‌ها وظیفه دارند.

عضو ارشد مجمع مردمی صلح و سازش استان ایلام با بیان اینکه جا دارد از رئیس کل دادگستری استان ایلام جناب آقای دکتر عمران علی محمدی  و جناب آقای دکتر جبار سپهری ریاست توسعه‌ شورای های حل اختلاف استان ایلام و مجموعه شورای حل اختلاف استان جهت اعتماد به بزرگان استان و همکاری جهت ایجاد صلح و سازش در بین مردم تشکر و قدردانی کرد افزود: از هیئت صلح و ستاد صبر دادگستری  استان ایلام،  آقایان «محمدنبی صداقت»، «محمود جاسمی»، «حسن فرهودی»، «لطیف نوروزی»، «صادق دریکوند»  ..تشکر و قدردانی کرد که شبانه روز برای به سرانجام رساندن این مهم تلاش بی وقفه کرده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۰۴۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان