//
کدخبر: ۳۱۵۲۸ //

پاسخ رفتار «نجیبانه»، «محافظه‌کاری» نیست

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: عدم اعلام تفکیکی آمار استان‌ها نشانه بی‌حرمتی به مردم و عدم امانت‌داری است در حالی که مجریان این امر مهم باید در جهت اجرای درخواست مرجع نظارتی احساس مسئولیت جدی داشته باشند.

پاسخ رفتار «نجیبانه»، «محافظه‌کاری» نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

فرشته حشمتیان عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی درباره عدم اعلام آمار تفکیکی استان‌های دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از سوی وزارت کشور، اظهار داشت: مجریان انتخابات باید امانت‌دار مردم باشند.

وی تأکید کرد: عدم اعلام تفکیکی آمار استان‌ها نشانه بی‌حرمتی به مردم و عدم امانت‌داری است در حالی که مجریان این امر مهم باید در جهت اجرای درخواست مرجع نظارتی احساس مسئولیت جدی داشته باشند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما افتخار می‌کنیم که در نظام اسلامی زندگی می‌کنیم یکی از نشانه‌های احکام اسلامی را امانت‌داری عنوان و تصریح کرد: اگر قرار باشد در امانت‌داری تعلل صورت بگیرد اعتماد مردم کاسته خواهد شد.

حشمتیان می‌گوید که خواست 16 میلیون نفر سرنوشت رأی‌هایی است که به صندوق‌های رأی ریخته‌اند که البته خواستار تجدیدن ظر نیز بودند و شورای نگهبان به وظیفه خود نیز عمل کرد اما دولتی که دم از حمایت مردمی به تعبیر خود دارد باید پاسخگوی مطالبه این قشر از جامعه نیز باشد.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور منتخب وظیفه خدمت به مردم را دارد و نمی‌توان بدون توجه به مطالبه بخشی از مردم ریاست کرد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با طرح این پرسش که چرا برخی‌ها از اعلام آمار تفکیکی آرا در استان‌ها ترس دارند، گفت: نهایت اعلام آمار تفکیکی آرا در استان‌ها تغییر در رأی فرد منتخب خواهد بود، قطعا در کاهش رای منتخب تاثیر خواهد داشت اما شاید دولتمردان نگران تغییر نتیجه هستند که انتظار می‌رود این نگرانی را از خود دور کنند و به مطالبه مردم توجه داشته باشند و به جای نگرانی از نتیجه به مطالبات مردم توجه کنند یقینا اختلاف رای برای فرد منتخب کمتر از حدی است که اعلام شده است.

حشمتیان معتقد است که در امر اعلام آمار تفکیکی آرا در استان‌ها محافظه‌کاری صورت می‌گیرد و به تعبیر وی این محافظه‌کاری خلاف مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی در عین حال به برخی تخلفات انتخاباتی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره و تصریح کرد: ما در این دوره از انتخابات تخلفات زیادی را شاهد بودیم که اسناد و مصادیق آن نیز وجود داشته و بر کسی پوشیده نیست و این تخلفات اشکال مختلف صورت گرفته است و از قوه قضاییه انتظار داریم نتیجه بررسی و برخورد با متخلفین نیز به مردم اعلام شود.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، گفت: لازم است که مجریان انتخابات وارد صحنه شده و صرف نظر از نگرانی درصدی از شجاعت سیاسی را نشان داده و پاسخگوی به مطالبه 16 میلیون نیروی انقلابی باشد.

حشمتیان می‌گوید که در برابر برخورد نجیبانه نباید محافظه‌کارانه رفتار کرد چرا که نیروهای انقلاب همواره در صحنه بوده، هستند و خواهند بود و نظارت جدی را در همه عرصه‌های انتخاباتی خواهند داشت چه مجری باشد، چه نباشد.

وی البته به برخورد نانجیبانه از سوی برخی رقبای انتخاباتی در سال 88 و حامیانشان در دولت فعلی اشاره و تأکید کرد: اینها همان افرادی هستند که در سال 88 وقتی نتیجه انتخابات به نفع خودشان نبود با کلید واژه تقلب به خیابان‌ها ریختند و امنیت مردم را به خطر انداختند که اگر هدایت رهبر فرزانه انقلاب نبود فتنه خاموش نمی‌شد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پایان گفت: ما معتقدیم که رئیس جمهور منتخب پس از حکم تنفیذ توسط مقام معظم رهبری، رئیس جمهور  همه مردم خواهد بود.

 

 

منبع: افکار نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۵۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان