//
کدخبر: ۳۰۶۱۶ //
تحلیل رویترز از سخنان اخیر نامزدی که همچنان سخنرانی‌های انتخاباتی می‌کند

«رئیسی» می‌خواهد جنگ را ادامه دهد

ابراهیم رئیسی، نامزد تندروی شکست خورده ایران از تقلب در انتخابات ریاست جمهوری این کشور گلایه دارد و از قوه قضاییه و ناظران انتخابات خواسته که این مسئله را مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش فرتاک نیوز، ابراهیم رئیسی، نامزد تندروی شکست خورده ایران از تقلب در انتخابات ریاست جمهوری این کشور گلایه دارد و از قوه قضاییه و ناظران انتخابات خواسته که این مسئله را مورد بررسی قرار دهند.

این اتهامات که احتمالاً باعث تحریک حامیان محافظه‌کار رئیسی می‌شود، ازجمله تندترین اظهارات وی از زمان شکست در انتخابات 29 اردیبهشت در مقابل رئیس‌جمهور مستقر با 57 درصد آرا در مقابل 38 درصد، بوده است.

تندروهای خشمگین از پیروزی دوباره روحانی در انتخابات، متعهد شده‌اند که بر دستور کار محافظه‌کارانه خود تأکید داشته باشند.

رئیسی طی سخنانی تأکید کرد: «دست‌کاری میزان مشارکت مردم، نادرست است. عدم ارسال تعرفه‌های رأی به مراکزی که مخالفان دولت شانس گرفتن آرای بیشتر را داشتند، بسیار نادرست است.»

وی در ادامه افزود: «من از شورای نگهبان و قوه قضاییه می‌خواهم که اجازه پایمال شدن حق مردم را ندهند. اگر به این پایمال شدن آرا پرداخته نشود، به اعتماد مردم لطمه خواهد خورد.»

شورای نگهبان بدنه‌ای است که صلاحیت نامزدها را بررسی می‌کند و بر برگزاری انتخابات نظارت دارد. این بدنه نتایج انتخابات را تأیید کرده است.

اما اظهارات رئیسی نشان داد که او و حامیانش همچنان به مقابله و جنگ با روحانی که با وعده افزایش آزادی‌های اجتماعی، ارتقا حقوق بشر و گشایش جمهوری اسلامی نسبت به سرمایه‌گذاری خارجی، ادامه خواهند داد.

در طول رقابت‌های انتخاباتی، رئیسی و روحانی طی مناظرات و سخنرانی‌ها طعنه‌های زیادی به هم زدند و از زبانی استفاده کردند که کمتر در عرصه سیاست ایران شاهدش هستیم.

رئیسی به‌عنوان یک روحانی که سال‌های بسیاری در قوه قضاییه خدمت کرده، اتهامات خود در مورد تقلب در انتخابات را یکشنبه شب در جمع هوادارانش مطرح کرد. وی همچنین مدعی شد که روحانی به شکلی نادرست از تلویزیون، مطبوعات و دفاتر دولت برای پیشبرد اهداف کمپین خود بهره برده است.

 

منبع: رویداد24
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۶۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان