//
کدخبر: ۹۸۴۸ //
معاون اقتصادی بانک مرکزی:

رونق در بخش مسکن شکل گرفته/ سال آتی رونق قوی تری خواهیم داشت

معاون اقتصادی بانک مرکزی با اشاره به عملکرد معاملات آپارتمان های تهران در ده ماهه سال جاری گفت: رونق در بخش مسکن شکل گرفته و سال آتی رونق قوی تری در این بخش خواهیم داشت.

رونق در بخش مسکن شکل گرفته/ سال آتی رونق قوی تری خواهیم داشت

 پیمان قربانی در نشست خبری که با عنوان تشریح سیاست های اجرایی اقتصاد مقاومتی در بانک مرکزی برگزار شد به ایراد سخنانی در این حوزه پرداخت و اظهار داشت: تا 23 بهمن ماه سال جاری 151.1 هزار میلیارد ریال به 21.8 هزار بنگاه کوچک و متوسط تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در سیاست های اعتباری، رونق بخشی به مسکن اولویت بانک مرکزی بود، افزود: معرفی ابزار جدید مالی، کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق پس انداز مسکن و تقویت منابع مالی و افزایش تسهیلات در دستور کار قرار گرفت.

وی توقف پرداخت خط اعتباری به مسکن مهر را بعنوان یکی از برنامه های بانک مرکزی برشمرد و گفت: نرخ های سود تسهیلات مسکن در کنار ارقام تسهیلات مسکن برای مردم از اهمیت برخوردار است از همین رو برای رفع نیاز مردم براساس مصوبات شورای پول و اعتبار نرخ را کاهش دادیم. نرخ ها از 7 تا 11 درصد در قالب های مختلف است.

معاون اقتصادی بانک مرکزی عملکرد معاملات آپارتمان های تهران را در ده ماهه سال جاری بیانگر رشد 7.9 درصدی در قیمت و 5.2 درصدی در قیمت دانست و گفت: رونق در بخش مسکن شکل گرفته و سال آتی رونق قوی تری در این بخش خواهیم داشت. البته معاملات از روند فصلی در کشور تبعیت می کند.

قربانی همچنین گفت: در 9 ماهه امسال بیش از 36 هزار نفر تسهیلات 10 میلیونی ازدواج دریافت کرده اند که ارزش کل تسهیلات 58.7 هزار میلیارد ریال است.

وی به تشریح سیاست بانک مرکزی در حوزه شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد پرداخت و ادامه داد: در این حوزه بانک ها و موسساتی که قبلا مجوز نداشتند را به زیر چتر نظارتی بانک مرکزی اضافه کردیم و با جدیت بیشتری درباره موسسات غیرمجاز برخورد می کنیم.

به گفته معاون اقتصادی بانک مرکزی، شفاف سازی صورت های مالی بر اساس استانداردهای جهانی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در نظام بانکی است؛ این مهم برای تعاملات بین المللی نیز بعنوان یکی از پیش نیازها به حساب می آید. اقدامات بانک مرکزی در آینده با قوت بیشتر استمرار خواهد یافت.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۸۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان