//
کدخبر: ۹۸۴۵ //

جریان حقوق‌های نجومی مانع از افزایش حقوق اساتید شد

وزیر علوم گفت: طرح افزایش حقوق اساتید را دنبال می‌کنیم ولی با شرایطی که در زمینه حقوق‌های نجومی پیش آمد اجرای آن مشکل است.

محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تقدیر از اعضای هیأت علمی نمونه کشور در دانشگاه علامه طباطبایی، اظهار داشت: به دنبال اجرای پیشنهادات اساتید دانشگاه هستیم و طرح ارتقای جایگاه و حقوق اساتید را دنبال می‌کنیم ولی شرایط به گونه‌ای شد که با توجه به جریان مطرح شدن حقوق‌های نجومی اجرای این طرح‌ها سخت است.

 

وی افزود: مسئله حق‌التدریس‌ها را هم دنبال می‌کنیم و ساماندهی آموزش عالی نیز در قالب آمایش آموزش عالی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده و مأموریت‌گرایی و کارآفرینی دانشگاه‌ها مدنظر است.  

 

وزیر علوم با بیان اینکه در حال حاضر 2800 مرکز آموزشی داریم، گفت: توسعه کمی در چند سال گذشته در دستور کار قرار گرفت به طوری که امسال بسیاری از رشته‌های تحصیلی حتی در مقطع کارشناسی ارشد ورودی داشت و تعداد داوطلبان به حد نصاب نرسید. بنابراین باید به طور جدی در زمینه آموزش عالی با بازبینی رشته‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

 

فرهادی، عنوان کرد: سال گذشته 1600 رشته بازنگری شد و برنامه‌های درسی در دانشگاه‌های سطح یک نیز باید از سوی دانشگاه‌ها در قالب چارچوب‌های کلان تدوین شود.  

 

وی افزود: 71 رشته مقطع جدید داشتیم و این مسیر دنبال می‌شود به طوری که با وجود مشکلات مسیر را ادامه می‌دهیم.  

 

وزیر علوم عنوان کرد: دانشگاه بی‌اخلاق هر چه که باشد دانشگاه نیست و ما در این زمینه نیز برنامه‌‌ریزی‌های بسیاری داریم.

 

منبع: شریان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۸۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان