//
کدخبر: ۹۲۷۴ //

یوسفی: بیمه غرامت مرغداران را نمی دهد

علی رغم گذشت سه ماه از شیوع آنفولانزا حاد پرندگان و خسارت واحدهای مرغداری اما تا کنون غرامت مرغداران به سبب عدم پرداخت حق بیمه دولت پرداخت نشده است.

یوسفی: بیمه غرامت مرغداران را نمی دهد

محمد یوسفی با اشاره به اینکه بیمه مرغداران در دست انداز افتاده است، اظهار داشت: براساس قانون اجباری مرغداران در مبدا تولید باید نسبت به بیمه جوجه‌های یکروزه خود اقدام نمایند به طوریکه با بیمه نامه از جوجه کشی خارج شوند.

 

وی با اشاره به مشکلات قانون بیمه افزود: طی چند سال اخیر سهم پرداختی مرغدار دوبرابر بود که امسال از سهم بیمه دولت کاسته شده است.

 

یوسفی با اشاره به کاهش استقبال مرغداران از بیمه تکمیلی گفت: با توجه به حق بیمه بالا به ازای هر قطعه جوجه، مرغداران استقبال چندانی از این طرح نمی‌کنند و این درحالی است که بیمه اجباری تنها شامل بیماری آنفولانزا و حذف قطعه‌ها است.

 

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به اعتراض مرغداران مبنی بر آنفولانزای حاد پرندگان و تاخیر در پرداخت دیر هنگام از سوی صندوق بیمه بیان کرد: با توجه به رقم بالای خسارت و معدوم سازی ۸ میلیون قطعه مرغ باید اعتبار ویژه‌ای در اختیار ستاد بحران قرار گیرد تا پرداخت غرامت مرغداران با وجود زیان‌های پی در پی در اسرع وقت صورت گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از میزان خسارت در دسترس نیست، عنوان کرد: بخشی از غرامت سال گذشته مرغداران به سبب عدم پرداخت سهم دولت در اختیار مرغداران قرار نگرفته و این در حالی است که طی سال‌های اخیر بانک کشاورزی مبالغی را به صورت تنخواه و وام در اختیار صندوق قرار می‌دهد.

 

***خسارت ۲۵ میلیارد تومانی واحد‌های مرغداری استان تهران

 

فاضل سجادی مدیرعامل صندوق بیمه محصولات جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در سال جاری صندوق بیمه مقابل کانون و سایر عوامل قهری حق بیمه ۲۰ تومانی به ازای هر قطعه در نظر گرفته که در صورت حذف کانون غرامت پرداخت می‌شود.

 

وی افزود: اگر مرغداران بخواهند در قبال سایر بیماری‌ها واحد‌های پرورشی خود را بیمه نمایند باید نسبت به بیمه تکمیلی به ازای هر قطعه ۶۳ تومان اقدام نمایند.

 

سجادی با اشاره به خسارت ۲۵ میلیارد تومانی واحد‌های مرغداری در پی آنفولانزای حاد پرندگان بیان کرد: با توجه به اعتراض مرغداران مبنی بر تاخیر در پرداخت غرامت، وزیر جهاد کشاورزی پیگیر غرامت مرغداران است.

 

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع مالی دولت بدیهی است که پرداخت غرامت مرغداران با تاخیر مواجه شود، اما دولت قول تخصیص منابع در جهت پرداخت غرامت مرغداران تا پایان سال را داده است.

 

مدیر عامل صندوق بیمه جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: صندوق بیمه با جیب خالی نمی‌تواند غرامت تولیدکنندگان را پرداخت نماید و با گذشت سه ماه از پرداخت غرامت مرغداران در پی شیوع آنفولانزا حق دارند که نسبت به مطالبات خود اعتراض نمایند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۲۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان