//
کدخبر: ۸۹۰۸۴ //

هواوی تحریم های ایران را نقض کرده و با مجازات های کیفری روبه رو خواهد شد!

به نظر می رسد که اداره ی دادگستری امریکا در حال تحقیق بر نقض تحریم های دولت امریکا علیه ایران توسط کمپانی چینی هواوی می باشد که در صورت اثبات می تواند مجازات های کیفری سختی برای این کمپانی به همراه داشته باشد.

هواوی تحریم های ایران را نقض کرده و با مجازات های کیفری روبه رو خواهد شد!
به گزارش فرتاک نیوز،

هواوی امسال سال بسیار سختی را در پیش رو خواهد داشت. این کمپانی سال ۲۰۱۸ را با برنامه ی ورود به بازار امریکا همراه با شرکایش، AT&T (فعال در زمینه ی سرگرمی، تلویزیون، وایرلس و اینترنت) و Verizon (یک شرکت مخابراتی آمریکایی است که محصولات و خدمات بی سیم را ارائه می دهد. این شرکت متعلق به شرکت Verizon Communications است.) بسیار خوشبینانه آغاز کرد. همانطور که می دانید، این طرح ها در میان  فشار از طرف دولت ایالات متحده از هم پاشیده شده است. اما تازه این بدترین اتفاقی که برای این شرکت افتاده باشد نیست، به نظر می رسد که اداره ی دادگستری امریکا در حال تحقیق بر نقض تحریم های دولت امریکا علیه ایران توسط این کمپانی چینی می باشد که در صورت اثبات می تواند مجازات های کیفری سختی برای هواوی به همراه داشته باشد.

نقض تحریم های ایالات متحده همان چیزی است که ابتدا ZTE را در سال گذشته دچار مشکل کرد و نهایتا منجر به جلوگیری از فروش محصولات این کمپانی در ایالات متحده شد. در حال حاضر، این که تا چه حد وزارت دادگستری درباره ی هواوی تحقیق کرده و چه جرمی به این کمپانی نسبت داده شده است، مشخص نیست.

اخیرا به نظر رسید که کمپانی هواوی تلاش های خود را برای ورود به بازار امریکا متوقف کرده و تمرکز خود را بر روی بازارهای آسیا و اروپا قرار داده باشد. اگر این تحقیقات، نقض تحریم ها توسط هواوی را اثبات کنند، علاوه بر این که این کمپانی در امریکا در تنگنا قرار خواهد گرفت، در بسیاری از قسمت های دیگر دنیا هم با مشکلات حقوقی مواجه خواهد شد.

با توجه به اتفاقاتی که اخیرا افتاده است، چین در حال تلاش برای پیدا کردن راهی برای افزایش سرعت تولید چیپ های خود می باشد تا وابستگی خود را به کمپانی های تولیدکننده ی چیپ که وابسته به امریکا می باشند کاهش دهد. خوشبختانه شرکت هواوی همین الان هم چیپ های اختصاصی خود را تولید می کند اما با این حال هنوز هم آینده ی روشنی را در پیش روی خود نمی بیند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: نت نوشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۹۰۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان